AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
404

BMW-museum i München

ch
212
chris
330 coupé -02
Jag svängde förbi BMW museumet i München förra veckan, tyckte inte att det var någon hit direkt, BMW racing historia lyste med sin frånvaro och längs upp i spiralen så kunde man få se ett framtida system med vägledning/navigering med hjälp av en tv-skärm som visar en utförlig vägkarta.

Visiten blev inte bättre av att jag inte kom med på fabriksturen(måste anmäla sig minst 3 veckor i förväg).

På Mercedes i Stuttgart tog det en halvtimme innan man satt på "tåget".

Besviken åkte man hemåt men passade på att besöka AUDI i Ingolstadt, där var väntetiden 1 timma för fabriksturen. Jämför dom tre nämda då ligger BMW 10 år efter vad det gäller "kund" service på plats.
Väl hemma letade jag upp en BMW tidning från förra året som gjorde ett reportage från ett museum i en gammal kasern där det fanns 660 bilar och motorer DIT vill jag åka.

Någon som varit där???
Mi
542
Micke R
328i -98
Jepp!
Kolla in: Länk

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Instämmer att BMWs museum inte var nügon större "hit" Var där nu i helgen och klarade utan problem av hela museumet pü 2,5 timma.
Museé shopen däremot hade en hel del trevliga saker till salu.

Kan däremot starkt rekomendera alla er teknik & bilintresserade som har vägarna förbi här nere i Bayern att svänga in pü "Deutsches Museum" i Munchen...
46000 m² fullt med teknik... Ta pü er sköna skor och var berädda pü att sätta av minst tvü-tre dagar för att fü en glimt av hela museumet.

När du älskar att köra !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.