|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
sjoberg : Japps, det var just den Lotusen som jag syftade på! 0-200 på 15,5 sek :) Hänger juh lätt av en M3 E46 ! sen hur den är att köra.. ngn som kan uttala sig där ? Är de nån kvalite i lotusen eller man får räkna med att motorn/växellådan ger upp efter lite lek ? //ACS |
|
|
Espriten har alltid haft sanslöst, och jag menar SANSLÖST bra väghållning, något den slår M3an, som även den har fina vägegenskaper rejält på. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Väghållningsmässigt lär ju Lotusen vara något i hästväg. Tror snarare att det är på det tekniska planet som Lotusen får spö, dom är direkt inte kända för att ha kassaskåpskvalitet... Sjöberg |
|
|
Har enda sen jag var ca 10 år drömt om en Lotus Esprit. Måste nog säga att den i mina ögon alla ggr kvalar in i supersportbils-gänget! Om ekonomin tillåter lite framöver så blir det GARANTERAT en Esprit. Gärna BRG med Ljust läder! :) Sen om man blir frånåkt av en M3a eller M5a må så vara fallet men det är inte för att köra ifrån allt på vägarna som man köper en Esprit, tycker jag. Man köper en för designen, väghållningen, känslan (!) och visst går dem ganska hyggligt ändå ;) |
|
|
Förresten för dem som är intresserade av Esprit:en kan jag rekommendera Länk Länk |
|
|
ACS; jag rekommenderar en titt på TVR! Länk Ex Tuscan R, som kan beskådas i filmen "Swordfish"... |
|
|
Snabbare går att mäta, roligare får du nog avgöra själv, ACS :) Visst är det som Zlurc skriver, frånåkt blir jag säkert men det är känslan som gör hela upplevelsen! Nå, under 500': För rå upplevelse 964RS (350-450') , lite mer finess men fortfarande rå och de rätta linjerna 993RS (450' och uppåt). För den rätta turbokicken, trimmöjligheter och chans att bli livrädd med jämna mellanrum, 964 turbo (ca 350' och uppåt), gärna i regn. Ta med rena kalsonger... Just 993tt (turbon alltså) klassades nog in som en sk supersportbil när den kom. Idag känns Carrera GT, Enzo, Koenigsegg, Zonda mfl mer rätt i supersportfacket, IMHO. mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.