|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Med tanke på detta så borde snikutrustade 316 bli lättsålda till "vanliga svenssons": Länk /Fredrik | |
| Karln har helt rätt! Det är förmycket BS i "vanliga" bilar nuförtiden... | |
|
ja men ändå vill man ju ha skiten... ? |
|
bustorp |
Inte när den blir några år gammal............... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Va korkat!!! Undrar om Bosse bildoktor lagar mat över öppen eld ochså.... Sjöberg |
|
| Jag lagar gärna mat över öppen eld. ;) | |
kilroy |
Jag gillar också att laga mat över öppen eld...inte minst på sommaren...Mvh kilroy |
|
Ok, det gör iofs jag ochså;-) Åtminstonde på sommaren... Liknelsen hade varit bättre i december, men det jag menade var att de tekniska prylarna har trots allt ett bra syfte, t.e.x är det bevisat att A/C ökar trafiksäkerheten då koncentrationen hos en männska minskar då det är väldigt varmt!! Visst tekniska prylar håller inte i en evighet, men det hade varit trist att tvingas börja cyckla bara för att det är driftsäkrare. Sjöberg |
|
bustorp |
sjoberg: Han har ju rätt i det sista han säger. Ju mer/äldre elektronik, desto mer krabb. Gammalt djungelordspråk: När strömmen har gått så är det gott att ha vedspis.....vad det nu har med saken att göra. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
bustorp: Håller m till 100%, det är lite "ju fler länkar en kedja har, ju troligare är det att någon brister" Men det känns ändå som att den här filuren är lite av en bakåtsträvare, många av dom s.k "onödiga" tillbehören kan vara rätt bra att ha. Sen tror jag iofs inte att jag håller m om direkt mycket som herr Bildoc. säger eftersom en 15 år gammal prestandabil knappast e hans förslag till ett bra begköp. Men men, det e väl tur att folk e olika, annars hade det varit bra trist... Sjöberg |
|
| sjöberg: Jag cyklar gärna.;) ;) ;) | |
|
PowerMac: Om du tröttnar på ditt jobb, kan du ju alltid bli en kringresade grillmästare på en silverfärgard Monark;-) Sjöberg |
|
| Jag har semester just nu så jag kan nog redan titulera mig som så. :) | |
kilroy |
Visst är Bosse BD lite av en bakåtsträvare...eller lite gammaldags om man vill vara lite snällare. Elektronik är inte hans förtjusning verkar det som.Visst är alla elektronikgrejer bra att ha ibland...men å andra sidan upplever jag det som att både bilar och service blir mer och mer komplicerat. En konsekvens av det har blivit att man istället för att laga bilar så byter man ut grejerna istället...Det är bra med elektronik när det fungerar...men ofta komplicerat att fixa när det krånglar...Mvh kilroy |
bustorp |
En man med förkärlek för engelska bilar kan inte samtidigt tycka om elektronik. Någon måtta får det vara. F-n, dom kan ju inte reda ut den lilla strömmen som fordras i en Mini trots att Lucas är borta sedan länge....:) Skämt åsido, det börjar bli för mycket elektronik nu. Jag menar, hur ofta ställer jag in backspeglarna på min bil. EN gg sedan jag köpte den för 2 år sedan. Hur gjorde jag o alla andra innan? Och det är enkel elektronik. Hur ofta har man nytta av innertemperaturen? Det känns väl för f-n om det är varmt eller kallt utan att jag behöver veta att det är 20,5 eller 21 grader. Det jag menar är, hur ofta behöver man justera den? Vill man inte alltid ha lagom, eller? Kan dom inte "sverigeanpassa" klimatanläggningarna? Lite skoj, lite allvar.......... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Själv tillhör jag generationen som tycker data/el-problem är betydligt lättare att fixa än byte av diverse motordelar, svetsa plåt osv... Visst är det rätt att färre saker = färre felkällor men hur kul är det? skulle man gå efter den filosofin kunde vi ju allihop åka i hederliga ryska Lador, bo under en gran och slänga bort mobiltelefonerna för det finns ju faktiskt telegraf i byn 25 mil bort ;-) /Fredrik |
|
| Vardagsbilar behöver inte ens ha elfönsterhissar (bak i alla fall). Man "behöver" inte ha något annat än lampor, torkare, och kanske servo. Vad fn skall man allt el-tjoflöjt egentligen? Fast lyxbilar är en annan "femma" förståss... | |
|
"Kamaxelremmarna i våra bilar måste bytas regelbundet, annars pajar motorn och då blir det dyrt, dyrt, dyrt! Även det förebyggande rembytet kan kosta skjortan, runt 15000 kr är inte ovanligt och då handlar det ändå bara om en vanlig bruksbil. " Vem betalar 15 000 kr för att få kamremmen bytt???? _________________ ///M som i Mugge. |
|
kilroy |
Dmi*Nu börjar du bli oförskämd...jag är faktiskt bara ett par år äldre än du...;))Jad får skylla på min uppväxt...min far var (är fortfarande) en bilmek av den gamla stammen som hellre sysslar med mekanik än elektronik.Mvh kilroy |
bustorp |
Hur f-n klarade sig folk innan elektroniken kom i bilarna? Dom tog sig fram lika bra som vi antar jag. Dom som hade bilen som ett transportmedel alltså. Dom andra "elektroniknissarna" kom nog ingenstans eftersom dom inte hade avbländbar backspegel, eluppvärmda spolarmunstycken, elrollos, o annat. För att inte tala om antispinn! HerreGud, hur höll folk sig på vägen förr? Förr KÖRDE man nog mer, nu åker man mer. Men får vi problem så kan vi luta oss mot Dmi, han kan lösa det utan att ha fabrikanternas specifika upplägg. Det är lätt säger han :) Ge dig Dmi! Jag åker en -87:a utan att för den del sakna körglädje som jag anser är prio ett hos en bil. Och jag har inget av ovanstående elektronik.......... Nu går jag o lägger mig under min gran...;=) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
| Mugge: Det gör du hos vissa Audis... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.