|
|
|
|---|---|
|
Kan man säga att turbon är en "roterande ljuddämpare" Vad säger SBP om det ??? i så fall kan man ha allt inkopplat så att det är bara att höja laddtrycket efter Besikning ??? måste man ha intyg om de? | |
|
Lär ska ha funkat förr i tiden. Det gör det inte nu. En bil nyare än -75 får du inte ändra på motormässigt pga miljöregler. Kiip Spiiding! |
|
| Får du igenom det så är du min personliga idol!! Lycka till. | |
|
Om jag bygger en 2L turbomotor till min 02`a och bänkar den till 160hk kan jag rägga den som 2002turbo då?? behövs det nåra fler intyg än pappret på antal hk för att SBP ska bli nöjda??? |
|
|
Har du en normal 02:a med ti/tii specifikationer kan du rega den med som mest 150Hk. Det krävs intyg på medbringarna i bakaxeln och det krävs intyg på effekten. Dom brukar även vilja ha ett papper där dui skrivit dina modifieringar. Du kan skriva ett intyg själv, det har vi gjort flera gånger. du kan göra ett fejkat bromspapper och skriva på själv, funkar fint. Ibland vill dom dock ha stämpel från nån verkstad, men det är inte alltid. Vad jag har hört är det inte möjligt att typa up 02:an till 170Hk även om du specar den exakt som orginal turbon, men 150 går. /Fredrik Skog |
|
|
Då kanske en kompressor kan vara en brödrost... eller? Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.