|
|
|
|---|---|
|
Höll på att plocka ner min E28 i delar. Då la jag märke till att det var ställbar ratt, något som jag inte vetat om under hela den tiden jag haft bilen. Och jag som alltid velat ha ratten lite närmre instrumentbrädan... *suck* Är det bara jag som undgått detta? Finns funktionen i alla E28'or? | |
| Jag hade det på min gamla 520i -86, men jag är osäker på om det finns på min nuvarande 518i -86. Jag har för mig att det var tillval, kanske var det en del i något tillvalspaket. | |
| Okej... detta råkar också vara en 520i -86. | |
|
Om jag minns rätt var det tillval på vissa modeller, tyvärr minns jag inte vilka (huha!). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Axielt ställbar ratt är standard på alla E28:or. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
bustorp |
Var det inte så att brytpunkten var 09/85, i a f på 520:n, när det inte var tillval längre? "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Har kollat i utrustningslistan för e28. Ställbar ratt har aldrig varit med som extrautrustning. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Har nu även dubbelkollat med ETK. Det finns bara en typ, och den är ställbar. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Oki... då var det inte så märkvärdigt som jag hade hoppats på =( | |
bustorp |
Var det sportratten som hade brytpunkten 09/85 vad gällde rattaxeln eller vad har jag fått det ifrån? Någon som vet...Det var nånting 09/85 med ratten i a f. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
| Ställbar ratt var INTE standard på alla E28:or. Jag hade en 82:a som inte hade den finessen. Fast den bilen var lite udda på flera sätt, bland annat fyrväxlad från fabrik. | |
|
Är du helt säker på att den inte var ställbar? Har kollat igenom alla årsmodeller i etk och det finns bara en typ, den med ställbar ratt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Yepp, helt säker. Det var en mycket tidig E28 med bland annat orginal radioantenn i vänster framskärm. | |
|
Det finns en brytpunkt 09/85 som gäller blocket som allt sitter i. Även rattstången byttes då. Men även på modellerna innan så var det ställbar ratt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
PowerMac: Måste ha varit någon mycket speciell utgåva du hade :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Det var den bäst byggda vagnen jag har ägt. Mycket välskruvad sak som karvad ur ett stycke metall. ;) | |
|
09/85 < Det är olika rattar före och efter.. Splineses på rattstången ändrades mvh Johan. Länk |
|
bustorp |
LTK: Där satt den! Det var något med rattstången 09/85. Jag fick inte den gamla ratten att passa ihop med den nya? bilen. Tack för hjälpen. Nu slipper jag fundera på vad f-n det var. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.