AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
716

Capitan i Halmstad, vilka priser!?!?

Ka
131
Kanada
328i -00
Tjenare!

Brukar kolla in Bytbil.com lite nu och då för att kolla utbudet och se hur min bil ligger till prismässigt. En sak som har fångat min uppmärksamhet är en firma i Halmstad som heter Capitan AB. De importerar bilar från Tyskland bla. De verkar vara i superbt skick, men vilka priser de har. Hur kan det komma sig att de nästan vill ha nypris på bilar som är nästan tre år gamla. Ta denna som exempel. Länk
En 328i från 99 för 349tkr, visseligen nästan fullsmetad med utrustning. Men troligtvis 100tkr för mycket i pris ändå. Bor det ovanligt rika eller korkade bilköpare i Halmstad eller har jag missat något?
Har inte ens på BMW i Solna sett någonting som ens kommer i närheten av deras priser och jag trodde Solna hade de bland de högsta priserna i Sverige.

///Nicklas
BMWCS# 4748
sebbe_bmw
Jo men tänk på en sak..
Mkt av det som står där är ju sånt som ingår i de olika paketen här i sverige...I Tyskland finns det ju inga paket så man får själv utrusta bilen från botten...

Sebbe
netsix
Verkar ju vara riktigt seriös men vilka priser,puh.
Så skriver dom så här under om oss "detta gör att vi kan offerera de bästa bilarna till de bästa priserna".
Tjenare.
Till de dyraste priserna borde det ju stå.

/netsix
De bästa priserna för oss borde det stå.
Har också reagerat på deras priser, med tanke på kronkursen är det nog fel tid att privatimportera.
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjenare Sebbe_BMW. Jo, jag vet att utrustningen var är sparsam i en standard BMW i Tyskland. Det jag reagerade bara på att de var dyrare än en Svensksåld BMW från BMW Sverige. Nu haltar ju den jämförelsen eftersom det inte finns många svensksålda på marknaden med lika mycket utrustning. Dock kan jag jämföra med min egen bil som har nästan samma utrusting, är ett år nyare, import från Tyskland och hade gått lika långt som denna när jag köpte den. Jag betalade 120tkr mindre för den och måste säga att det var nog en bra affär trots allt (att köpa bil är aldrig en bra affär).
Min teori angående deras priser är att de är knutna till Euro/D-marks kursen mer än den svenska pesetasen plus att det finns en hel del i prutmån.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Har en kompis som kontaktade Capitan för att köpa bil, fick en offert på en bil som gick att finna på en tysk site för 100.000 kronor läre pris...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Typexempel på att man inte kan gå efter uttrycket "Man får vad man betalar för" som är hyggligt populärt här.
Köp en bil till överpris och den är mycket bättre än alla andra på marknaden...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.