|
|
|
|---|---|
|
Behöver en bra pendlingsbil. Krav: Klimatanläggning Farthållare Drag Ej vit eller röd Ej allt för törstig Ej tokdyr försäkring, räcker med halv dock Vill helst ha en 523 men då jag är 22 år blir försäkringen så dyr, Är 520 mycket billigare att försäkra? Vad ger ni i försäkring för era 520 resp. 523? 520 kanske blir för slött? Hur mycket kostar en sådan 520 resp. 523 E39? | |
|
Har själv haft både 520, 523 och 528. Kan starkt rekommendera 523:an eftersom den har absolut tillräcklig motor och är lättare o hittare med lite mer utrustning än endast kliman. Köper du en svensksåld bil så är det nog lättare o hitta en med farthållare/multiratt men väljer du en importerad så blir urvalet något mindre. Vet att min 528 var ganska saftig att försäkra medans 520/523 låg på ungefär samma nivå. Minns ej exakt summan och det spelar ju mindre roll eftersom detta var över 6 år sedan och premierna har ju höjts ganska kraftigt de senaste åren. 520 hade jag nog undvikit eftersom den är ganska så slö och behöver varvas för o gå hyfsat vilket medför att den blir ganska törstig. Kort sagt: 523 är mitt tips! Lycka till! |
|
|
Håller med Rolex. 523:an bör helt klart vara den bästa kompromissen för dig. Den brukar inte vara så farlig att försäkra och även bolag som t ex Aktsam accepterar att försäkra denna till skillnad mot 528 som dom anser vara en sportbil. ___ //Ulf |
|
|
Vart ligger slutpriserna på dom då? Typ en 96-00 med 10.000 - 16.000 mil. Gärna mörkblå, svart eller silver :o) |
|
|
Ett ganska brett prisintervall som börjar någonstans kring ca. 60' och går upp till kanske 140'. ___ //Ulf |
|
| Vad ska man tänka på extra vid köp av en sådan? Några vanliga fel, dom börjar ju trots allt bli gamla nu :) | |
|
Länk /Micke |
|
|
Här Länk är ett utmärkt ställe att börja läsa på. Och som vanligt, kontollera bilens historia ordentligt! Antalet "oärliga" bilar är stort och en E39 kan se mycket fräsch ut trots att den rullat mer mil än mätaren visar. ___ //Ulf |
|
| Har E39 blivit faceliftad nån gång? | |
|
Facelift kom 2001. Kolla på Länk för att se vilka motoralternativ som fanns när. /Micke |
|
|
Farsan (61 år gammal) betalar 4600:-/år helförsäkrad, full bonus för 523:an. 528 ligger på... hmmm... var det kring 5-6000:- / år om jag minns rätt. BMW - För att det känns rätt! |
|
| Hade tidigare en 528 och landade på drygt 5000. Men då är jag snart 40, bor i småstad och har full bonus. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.