|
|
|
|---|---|
|
När jag kör min 325 E90 så kommer det ett konstigt ljud (dovt, inte från motorn) om man kör över 200km/h, mycket irriterande. Inte för att detta är ett problem i Sverige men på autobahn i Tyskland funkar det inte. Läste nått om det i en recension. Någon som har upplevt detta eller hört nått? | |
| När jag var ute och provade en 325i för några veckor sedan kom det ett konstigt ljud från ena sidan. Fattade inte var det kunde vara då det liksom tjöt på ett underligt sätt. Efter att sagt till säljaren och han skickat ut en verkstadskunnig visade det sig att ena fönstret var 1mm öppet vilket gav detta konstigt ljud. Säkert inte det du har men du kan ju kolla. För mig hördes ljudet över 130km/h. | |
| Det är nog inte det problemet jag har, min bil är tyst upp till 200km/h | |
| Kör du ofta över 200 km/h ?? :D | |
|
ne, men om jag är på autobahn gör jag det, typ om man ska till österrike och åka skidor så kör man ju i 200 med farthållare nästan hela vägen och då är det ju tråkigt om det låter en massa. |
|
| Jga har ett liknande ljud på min...något tjuter när jag närmar mig 200..låter som nåt spjäll till luftinteget eller nåt liknade inte sluter 100% tätt. | |
| kan vara resonansen i karossen, märker samma på min runt 220km/h | |
|
Ska det vara på det sättet då? Tycker det inte borde vara ett sådant ljud i en sådan här "premium" bil, och som är utvecklad att ligga på Autobahn med och blåsa på i dessa farter timme efter timme... |
|
|
Naturligtvis ska det inte vara så. Du får väl åka in till bmw och fråga om de kan kolla på felet. Frågan är bara hur? De kan ju inte åka ut och dra upp i 200 på motorvägen bara sådär för att få höra ljudet. |
|
| värre är instabiliteten på E90 i 200knyck, läskigt är bara förnamnet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.