|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter en reparationshandbok/manual till min BMW 525i - 92, M50, E34. Hittade följande länkar men vet inte om dessa är de jag letar efter. Någon som har nått tips eller kan hjälpa mig att bedömma länkarna. Länk Länk Glida´utan att höra motorn e guda gott. | |
|
Själv har jag den röda i en svensk version, se länk. Tycker att den täcker ganska bra då mycket är lika även efter '91, dock undantaget motoringreppp kanske. Tycker man får en bra start och tips på tillvägagångssätt då man ska till och skruva lite. Länk |
|
|
Jag har ägt min 525i Touring -92 ett drygt år, och jag har klarat mig långt med Bentleys Service Manual: Länk Den finns att beställa på ett gäng svenska boksajter för runt 600 kr, och det tycker jag den är värd för den som inte störs av amerikansk engelska. Den täcker även motorn M50 (vilket inte Haynes böcker gör om jag förstår saken rätt, äger inte dem själv). Sen finns det väl bra böcker på tyska, men det begriper jag mig inte på tyvärr (men en kurs i tyska vore läckert). En bra bok kompletterad med detta utmärkta forum och mekartipsen kommer man långt med. --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
| Du kan ju prata med din BMW-återförsäljare och köpa en reparationshandbok till just din bil på cd-rom. I den finns utförliga beskrivningar och ritningar på alla delar av bilen samt tekniska fakta mm. Jag har en BMW 525iA -92 E34 och då skulle cd:n kosta ca 1100 kr. Har själv inte köpt den än så jag kan inte ge något omdöme men jag tror den är väl värd priset. Då slipper du böcker som behandlar ett flertal olika modeller och funktioner som inte rör din bil. | |
|
Förslaget från erikon lät ännu bättre. Har någon provat? Jag har aldrig frågat BMWs återförsäljare om detta, för jag visste inte ens att det fannns att köpa. (Jag antog helt oventandes att BMW skulle vara restriktiva med att sälja sådant material.) --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
Tusen tack för alla svar... Har också kikat på den röda boken på svenska och övervägt den. Visste dock inte om de va rätt bok jag var ute efter. Man vill ju inte köpa grisen i säcken och slänga ut pengar på något som man inte behöver. CD/DVD förslaget låter lockande också. Ska ta och prata med min BMW återförsäljare här i närheten och se vad dom tar för den. Som ni säger så borde ju den innehålla en mer ingående info. Återkommer med info om jag köper cd/dvd skivan. :) Glida´utan att höra motorn e guda gott. |
|
| Ja hör av dig om du köper cd:n! Vore kul att få veta om den är bra. Jag kanske kan få köpa en bränd kopia av dig isf? :P | |
|
Blev tyvärr ingen cd :( Hörde mig för och allt som jag kunde få tag på är en Verkstadshandbok på cd... problemet är bara att den kostar typ 6500kr/år att ha/uppdatera.... riktigt så gott om pengar har jag tyvärr inte ;) Menade du att det finns en annan cd och isåfall var fick du den infon ifrån? Vet du var man kan få tag på den? Glida´utan att höra motorn e guda gott. |
|
| Okej! Ja det lät inte billigt. Jag snackade med M-bilar i Västerås. Det var dom som berättade om cd:n. Telefonnummer till M-bilar: 021-171180. Skriv gärna och berätta hur det går. | |
|
Pratade med M-bilar i Västerås. Enligt upplysning är den cd-skivan samma som de själv använder för att få information/tips vid reparationer. Duger den åt dom så duger den åt mig. Har beställt en sådan nu, 1v leveranstid. Måste beställas ifrån tyskland och är på engelska. Glida´utan att höra motorn e guda gott. |
|
|
Kostnaden var 1190kr + eventuell frakt/postförskottavgifter. Glida´utan att höra motorn e guda gott. |
|
|
Här kan du ladda ner den röda verkstadshandboken (sånär som på några kapitel) på engelska. Länk Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.