|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är INTE samma volym på alla E28 tankar.Det finns på 63liters och 70liters mvh.benny |
|
|
Jag köpte en ny tank på BMW , kostade då 1800 kr ca 3,5 år sedan....var det... OBS!!! Den hade då INTE avtappningsplugg som originalet på bilen hade.... De vanligaste ställena de läcker på är där påfyllningsröret sitter svetsat på själva tanken.. OBS!! Den kan ändå vara hel där fast sönderrostad vid de 3 st (ventilationsrören) och då får man samma fenomen som om det är röranslutningen vid tanken som läcker...Vad jag fattat så är det oftast de 3 rören som går först , och då läcker det vid vänstersvängar och rondeller om man tankar fullt.... Billy B-10 Länk |
|
|
Ok , benny vad var det för modeller som var utrustade med 63 liters tanken ?? Jag minns att det fanns även olika på första 5-serien (E-12) var det 50 och 70 liter de hade eller ? Billy B-10 Länk |
|
|
Benny: Jag kan inte hitta någon 63l i ETK. Det skulle va om det US modellerna hade det. I övrigt så är det samma 70l tank i E12 518-535, E24 628CSI-M635CSI och E28 518-M5 alla årsmodeller. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
bustorp |
Jag har också läst något någonstans om 63l/70l tank så benny är inte helt ute o cyklar själv i a f. Kan det ha varit Saudimodellerna som hade det? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Jo.. Jag har ju bara europaverisionerna i ETK. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.