AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
668

Trubbel vid språkbyte?

Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Jag har varit på BMW verkstad & tänkte boka tid för programering av halvljusauto. & språkbyte.
Ang. språkbytet så säger dom att om man byter til Engelska så kommer infon att visas i miles istället för Km. Men det sitter ju en knapp på panelen för att skifta mellan miles & Km, så det ska väl fungera.
Har dom fel eller rätt?
Ska tilläggas att jag har en 523 -99 med business panel.

si
7
silverfred
540 touring-00
Jag är själv sugen på att göra samma mod. Vad kostar ingreppen?
Mvh Fredrik

Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
På Theanders i Lund Skulle det kosta 980 Kr. för programering av både halvljus automatik & språk, Då kan du även få kollat körsträckan!

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Det där gjorde jag själv. Ganska spännande att få reda på vad min franska bil försökte säga till mig.

Det låter lite konstigt dock. Det finns ju UK English och US English och UK - varianten visar faktiskt kilometer och liter istället för miles och gallons. Detta gäller för min E34, vet inte hur det är med andra modeller men nog borde det vara likadant?

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Alltså... Min bil är självklart tysk... hehe fast han pratade franska.

=)
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Ingen som bytt språk på en E39?

JAg ångrade mig när vi kopplade upp min E38 mot disen och behöll tyskan då det kändes rätt på nåt vis.

Jag gissar på attd et borde fungera utmärkt att få infon på engelska och med "rätt" mått för avstånd,förbrukning osv..

På min E34 från -89 var det inga som helst problem och det låter högst tveksamt att BMW tar ett steg tillbaka.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.