AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.376

Hasplåt E36

Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Skall det finnas en sån ? E ju rätt korkat av tyskarna annars..helt öppet under motorn. Ser ju ut att kunna finnas fästen för en under. Eller är det bara att börja bygga en själv..

//Micke

Killar me hjärna skrotar bilar me stjärna.. :)
E3
1.828
E36
USA bilar
Ja, det finns en hasplåt, eller hasplast..
Egentligen i flera delar, en stor balja under motorn, två trianglar på sidorna och en under växellådan
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Hmm okej. Undra vart min sån tagit vägen då ;) Blir till att leta på skroten då.. tack för svaret
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag har tänkt på detta med,den har jag inte heller!!jag får ta och kolla skroten med...
E3
1.828
E36
USA bilar
Kolla skrotarna, men ha inga höga förhoppningar, eftersom de är väldigt utsatta och får ta smällar såväl vid avåkning som krockar...
parolof
Inte alla Coupér ska ha "hasplasten", inte 318is men kanske din 320
E3
1.828
E36
USA bilar
Sedanerna har det iaf...
Fa
227
Falcon
325 -93
det finns 2st olika typer en liten och en "stor" som hör till m-teknikpaketet.
Dock så finns det ingen som går längre än till kuggstången.
/Peter
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Får la hitta en te en 740 eller nåt..borde ju finnas.. bara att bygga om litegranna.. vill bara att d ska skydda så d inte kommer upp så mycke skit underifrån..

//Micke
E3
1.828
E36
USA bilar
Eller så knäcker du enkelt till något i alu!

På 325TD sitter den främre stora baljan ända fram, så den går upp alldeles bakom stötfångare/spoiler, sedan som sagts ensom sitter ihop med främre och täcker vxllådan, och två trianglar längst fram hö+vä, vid luftriktarna för frambromsarna, riktigt smutt! Dessutom en värmesköldshistoria som är lite småknölig att få tillbaka på höger sida..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.