|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Undrar vilket märke ska man välja om man vill ha tysta sommardäck? Har nu Continental Sport men tycker att dom är ganska högljudda. Vill ha tysta däck och med bra komfort. Hoppas ni kan hjälpa mig, kan inte mkt om däckmärken. Mvh, Jan. | |
|
Jag har för mig att BMW använder Pirelli som original däck. Dom kanske har lite bättre komfort. Nike |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Pirelli är värdelösa när det gäller buller och komfort P6000 och P7 som ofta standardmonteras. Conti sport contact 2 är betydligt trevligare. Uniroyal rainsport är ett hyfsat tyst och komfortbelt däck. Toyo Proxies fick mycket rosande i Teknikens världs test som var mycket bra och imformativ. Michelin PS2 har en bra ljudnivå också. ///MVH Hasso Länk |
ET20 |
Min erfarenhet, jag har Good Year F1 18" 245 & 275 pa 528,an och dessa tyckte jag att de var förhallandevis tysta när de monterades i April i ar. När 330 -02 cabben inhandlades i Juni levererades den med nya Pirelli P Zero Rosso 17" 225 & 245 och dessa kändes riktigt komfortabla men eftersom jag ville ha 18" sa inhandlades Alpina Classic II 8+9X18" m. 225 & 255 Michelin PS2 och Michelin i 18" upplever jag som betydligt komfortablare än Pirelli Rosso i 17". Jag hade dessutom en lanebil under en dag (330 cab), den hade Continental Sport Contact 2 i 17" och dessa var nästan helt i klass med Michelin PS 2! Orättvist att jämföra olika bilar men om jag far rangorna dessa sa blir det enligt följande: Michelin PS 2 är det i särklass komfortablaste däck jag akt pa i 17" resp. 18" Conti Sport Contact kommer inte langt därefter. Pirelli Rosso upplevs med som ett riktigt komfortabelt däck, dock inte riktigt i klass med de ovan. Good Year F1 är bullrigast i den här samlingen och pa 528,an kan jag uppleva en viss orundhet pa dacken när bilen har statt parkerad ett par dagar, försvinner dock efter 100 m. körning! Mvh. ET20 330 Ci cab -02 ///M |
|
Jag har michelin sport pilot 235-45-17 och blev imponerad att det var så tyst trots breda däck. Men dom är inte billiga har jag sett. ligger mellan 1700-2100 kr beroende på vilken däckfirman man köper ifrån. Men det kanske finns någon däck som är ännu tystare än pilot sport som jag inte har provat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.