|
|
|
|---|---|
|
Betyder det anslutning för antennförstärkare? Det ditter en sådan rund kontakt på min orginalstereo och till den gick en kabel med kontakt. Nu när man har bytt stereo hur ska man koppla in den då? om det är nu antennförstärkare.. MvH Bmw 4-ever | |
|
Det är anslutningen för antennsytemet, men är annorlunda på Diversity-apparater. Jag tror att Folke har koll på detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Diverstiy innerbär två antenner och dubbla radio delar i appraten för optimal mottagning i alla lägen antennförstärkaren matas ju som bekant med vit kabel ( pin 16 tror jag det är..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kan man koppla in den på ett annat sätt eller det behövs inte? Jag har min antenn i bakrutan! (slingor i rutan) MvH Bmw 4-ever |
|
|
Den passar endast till stereo med diversityanslutning, dvs original. Du får mottagning även med annan stereo fast utan diversity, det innebär lite sämre mottagning. Antennförstärkaren måste spänningsmatas med den vita kabeln i alla lägen, annars ingen mottagning alls. FP |
|
|
ok men det har jag redan gjort! Tack för hjälpen. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.