|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har köpt ännu en M roadster (-97). Yttertemp.mätaren visar ca 4 grader fel...är det någon som vet något kring hur man justerar denna lilla detalj enkelt? | |
| Kolla om sensorn sitter som det ska att börja med. min lossnade och hängde under bilen och gav felutslag. Blev normalt igen när jag tryckete in den i position igen. | |
|
Min bil är svart och visar upp till 10 grader fel när solen ligger på... Det brukar rätta till sig när man börjar köra. Det har snackats om dett a förrut och felet kan också uppträde om sensorn blir smutsig. /PG |
|
| Tackar för det. Var sitter sensorn? | |
| under bilen på höger sida fram. lite svårt att förklara men ser du den så vet du genast vad det är. | |
|
Har varit å semestrat lite så jag kommer lite sent med mitt inlägg... Jag hade detta problem men fixade det för någon vecka sedan. På min bil sitter givaren i hjulhuset höger, bak. Man skruvar loss innerskärmen och sedan så sitter givaren i framkant i skarven mellan tröskeln och bakskärmen, fästet kan ses även när innerskärmen sitter på plats. Jag tog loss givaren och ruggade upp kontaktytorna och sprutade på lite WD-40 å nu visar den rätt temperatur. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.