|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har precis köpt en importerad 540 -02 med inbyggd telefon. Jag har införskaffat mig det extra GSM-kortet som behövs och satt i det men telefonen svarar bara "suche basis". Jag har varit inne i meny-systemet och härjat runt men verkar inte få kontakt med något GSM-nät. Jag har inte hunnit köpa den svenska telefonmanualen ännu så jag vet inte om jag förbisett något eller om det är något fel på telefonen. Någon som har tips om vad som är felet? Mvh Magnus | |
| Vänd på kortet, dvs chipet uppåt. | |
|
Hej. Om du satt i kortet i/vid telefonluren så prova att sätta i det där bak i kofferten istället. Jodå, det finns ett litet hål för kortet där också, i varje fall på 540 -97. Med vänlig hälsning Jesper |
|
|
PS Föresten, grattis till ditt nya bilköp. DS |
|
|
Hej. Tack för tipsen men det är inget fel på kortet. Jag har löst det nu men tyvärr vet jag inte varför!! Jag köpte en svensk telefonmanual och var bl.a. inne och ändrade i GSM-nätets menyer och även i andra menyer men jag kom inte in i menyerna riktigt för att kunna ändra något tyckte jag. Den klagade hela tiden på att den inte hittade något nät. Dock så fungerade telefonen via skärmen men inte via handenheten. Dock så stod det i displayen på handtelefonen, någon dag efter mitt senaste försök att få ordning på det, att jag skulle knappa in pinkoden och sen sökte den själv upp ett nät och den fungerar nu. Märkligt men tacksamt! Mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.