|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny här på forumet, passade på att bli medlem då jag går och väntar på en X3 2,5. Jag tänkte höra med er vad ni tycker om den? När jag provkörde fanns bara en automat tillgänglig. Måste säga att jag uppfattade det som att den hade svårt att välja växlar + att bensinförbr verkade vara ganska hög. Hoppas att det kommer kännas bättre med den manuella. Tycker inte 2,5:an verkar så poppis här på forumet, det diskuteras ju nästan bara 3,0 och 2,0. Är det allt eller inget som gäller? Skämt åsido! Vore tacksam om någon som provkört en 2,5:a med manuell växellåda skulle kunna skriva några rader... Vad Det Är Tråkigt Att Vänta, Kliar I Fingrarna Och Högerfoten! | |
|
Kan väl bero på att 2.5 är ett relativt nytt motoralternativ till X3. ___ //Ulf |
|
| Jag har en manuell 2,5 som jag haft i drygt ett år nu. Jag upplever motorn klart tillräcklig för bilen. Provade även 3,0 inför mitt köp men tyckte inte prisskillnaden var motiverad. Med obegränsat med pengar hade jag givetvis resonerat anorlunda. Jag har inte dragkrok så det är möjligt att modellen känns undermotoriserad om man häktar på något bakom. Beträffande bensinförbrukningen så har den enligt färddatorn legat mellan 1,00-1,05 blandad körning (jag kör relativt lugnt). Kan tyckas mycket men den väger ju trots allt nästan 2 ton. Lycka till med Din nya bil! | |
|
Tydligen fel av mig (och modellguiden) då det där anges att 2.5 kom fr o m model -05. ___ //Ulf |
|
| BMW började tillverka X3 2,5 fr.o.m. kvartal 2 2004. | |
|
Får tacka dig för svaret Leif! Xtra kul att få höra åsikter från någon som har en likadan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.