AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
542

lmm eller lamda.. DIS

hej nu har jag suttit och sökt på inlägg hur länge som helst man blir ju helt snurrig man skall ta bort minus innan man avlägsnar kabeln till lmm och det har ju inte jag gjort p.g.a att jag ställde den frågan en gång fick till svar att låt bilen stå på tomgång koppla bort lmm minns inte vilken reaktion det skulle bli men det blev en reaktion tvärr sjöknk för att sedan stiga.. sen till att gå normalt men suckar ordentligt vid gaspådrag!!!! sen lamdan kan man ha ett godkänt lamdavärde på besiktningen men ändå ha en felande lamda?? sen till det här med att koppla bilen till DIS borde man inte få en utskrift på att det står rätt till och inte bara muntligt att det var ok... gjorde en sådan förra året men fick inget papper på mätningen.. hoppas på att någon kan ge mig några bra svar

lite kort bilen är lite seg vid start och då skall väl lamdan inte vara avgörande men sedan när den väl startat så går den rätt hyfsat innan den når arbetstemp ju längre jag kör ju segare känns den tycker jag ... men jag tycker inte att den drar ovanligt mycket bensin men samtidigt så verkar den inte få rätt blandning om jag ligger på ca 70 och gasar på lite försiktigt på 5an så morrar den bara orkar nästan inte öka känns det som..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.