|
|
|
|---|---|
|
HALLOJ! Jag har en E34-525-92 Min AC är tyvär död. Enligt förra ägaren fungerade den men la av ibland. Detta låter som ngt tekniskt/mekaniskt fel. Det finns 2 st knappar under "bakrutevärmeknappen" som är till AC. När jag trycker in "bakruteknappen" lyser den,,Men det gör ingen av de andra två (för Ac) * Vad kan det vara för fel tro!?? * Ngn som har ngt tips? | |
|
Jag fick igång min AC i måndags (perfekt timing med sommarvärmen :) En certifierad kylfirma konstaterade att min AC var tom på köldmedia (R134a), så de provtryckte med kvävgas, konstaterade att systemet var tätt, och fyllde på nytt R134a för 1400 kr. Dagen innan hade jag själv kollat säkringarna (nr 9, 20, 27, 29 i min bil). Men ingenting hände då eftersom systemet var tomt. Kan det vara så enkelt som en säkring om dioderna inte lyser? Med nyfylld AC startade kompressorn (sänkte tomgångsvarvet) och kondensorfläkten (hörs och syns genom grillen), och 6-gradig luft strömmade ur munstyckena. Härligt. Har du läst Mekartipset "AC från A till Ö" (Tack Hasso) : Länk Prova dig fram stegvis, så kan du säkert få mer hjälp eftersom. --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
Tack för tipsen! Mvh/Daniel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.