|
|
|
|---|---|
|
Får upp Trans Failsafe Prog, är det någon som förklara vad det betyder? Och varför det kommer upp, vad som är fel? Det vill gärna komma upp vid fullt gas på drag från start. Och det blir ingen skillnad om jag kopplar ur DSC. Även om jag har kopplat ur DCS så går det inte att göra en burnout, skänns som den slirar för att få fäste hela tiden. Ska det vara så? Har en BMW 530 IAT-01 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är felvarning från växelådsprogrammet, det händer att det kommer upp om man varvar till varvstopp, speciellt om bilen är modifierad där varvstoppet är flyttat, men då brukar bilen knappt gå att röra på om man inte stänger av den och startar om den igen, så indikeringen försvinner. Det ska inte gå att göra en burnout bilen mår inte bra av det :) det är ingen jänkehållbarhet på drivlinan. Kan vara nått i programvaran som är "fel" eftersom din bil verkar känligare än normalt och kolla även batterispänningen så ditt batteri är fulladdat och i fullgott skick, låg batterispänning ger också en del syntax error minst 12,5 V. En DIS avläsning av felminnet ger förmodligen svar på en del frågor. ///MVH Hasso Länk |
|
Okej. Kan vara till 6,5 sen växlar den om. och det stämer att det oftast händer vid högre vara, när jag varavar ur den från start. Men ska kolla upp hur batterispänningen är i bilen. Tack för tipsen. BMW 530 IAT-01 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.