AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
476

Hur i hela friden får man in en org. växlare i e34:an?!

Har en affär på gång, en org. växlare från en 540 e34 sedan och jag har en likadan. Men han skickade en bild på den. Såg direkt att det var en orginal men den var ju så stor?! Växlaren var ca 8-9 cm bred samt att org. fästet också var lika brett = ca 16-17 cm. Vart ska man få in denna? Har hört att den skall sitta i vänstersidan, bakom filten i min skuff, men där kan den knappast få platts. Där sitter ju org. slutsteg och bakom det sitter ju bilplåten. Till höger har jag en liten papperskorg eller vad man ska kalla det så där är det väl inte heller. Sprang ut och kollade läget när jag fått bilden men den kommer ju att hamna en bra bit ut(räknat fån slutsteget. Ska man köpa en annan sorts filt? Hur så en org. utrustad bil ut med växlare i skuffen? Skiljer den sig något i bygge/övrigt från org? Låter otroligt i mina öron. Kablageproblemet och liknande har jag löst men ska man inte få dit burken???? Finns det kanske en vänlig själ därute som kan skicka mig en bild? Blir totalt överlycklig av all information jag kan få. Jag vill så gärna ha denna "lyxvara" (åt minstånne 1993 :-)

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
6 CD-växlaren skall nog originalmonteras till vänster i skuffen (som du skriver) och en 10 CD-växlare hänga under hatthyllan. Åk in till BMW så kan de ta fram lista på vad du behöver i form av upphängningsanordningar, kablage, klädsel, etc. och sedan är det bara att jaga delar om du inte vill köpa de nya.
Jag har en 6 skivors i min och den sitter vä bak, men du måste ha en annan klädsel där som är utbyggd för växlaren och har ett lock i överkant som man kan vika upp när man ska komma åt skivorna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.