AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.225

Vad kan jag få för min 328Ci E46

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hej!
Hämtade min 328Ci E46 i München i våras. Bilen e topasblå, har gråa skinnsportstolar el, taklucka, multiratt, stolvärme, xenon, regnsensor, backsensor, ja den har allt utom; elgardin bak, nav, Harman Kardon.
Den har gått ca 14000mil, såld ny av AC-Schnitzer 2 tidigare damer som ägt bilen, full bok. 17" sommarhjul, 16" alu på vintern.
Jag har tyvärr redan tröttnat på bilen då jag tycker den e lite liten för mig, vill ha nåt större, typ 528iM eller MB E55 AMG.

Vad tycker ni jag kan begära för min bil? Den har inga märken eller något, knappt ens ett stenskott. Hade hoppats på att bli av med den innan augusti är slut iaf.
Är marknaden död på dessa bilar eller har jag en chans att få vettigt betalt?

Tackar för svar

Schnelle fart, Härliche fart.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är en 1999.

Tja, en 130-135 skulle kunna tänka mig betala för den, men du kan säkert få mer.

//Danne
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Runt 140' skulle jag gissa om den är riktigt fin.

Farsan sålde en liknande -00: med ca 7000 mil för 150'
Sälj den till DanneW77 för 135" vettja.....

Tror den är hyfsat kall på beg marknaden som alla
bilar verkar vara nu om man inte vill ge bort dom....

Över 140" tror jag inte du ens på lång tid med mycket annonsering hur som helst.
Denna hade faktiskt varit intressant för mig även om den är en import och en för mig fel färg om det inte hade varit för att jag redan har sett till att jag har fri tillgång till bil i sommar =/
Jag gör nog som många andra som letar efter en e46 coupe och inväntar hösten/vintern då tillgången ökar och priset sjunker.

//Danne
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hmmm... ca 143kkr hade jag hoppats få i slutpris... Så jag ligger ganska verkligt till i priset m.a.o??

Den e ju nyservad plus nya bromsar runt om.

Har du satt ut annons ännu ?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ja, den har legat ute ett tag...
Länk , det var därför jag frågade om priset.

Jag har fått ett bytesförslag mot Länk fast han hade även några andra som hade hört av sig. Helst vill jag ju sälja rent och hitta en sådan i Tyskland eller en 528iM. =)

Jirar
BMW i Göteborg har en sv-såld för 145000:-
Verkar inte troligt att man skall få 135-140 för en importerad bil som säljs privat utan garantier.
Tror att 115-120 verkar mer rimligt.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror lite av ditt problem ligger i att du köpt och importerat bilen så nyligen. För att tjäna pengar kanske? (inget fel i det)
Låter lite konstigt att bilen är för liten men du vil byta till en Audi S4.

Därmed inte sagt att din bil behöver vara sämre för det.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Nja, jag kommer gå back på bilen. Jag gav 145 i Tyskland + import, resa etc.

Mjo, när jag skrev annonsen så var jag väldigt sugen på en S4 då den är lite större och framför allt har 4st dörrar. Men jag har kommit underfund med att även en sådan är för liten och vill byta till nåt som är som E39 storleksmässigt. Tyvärr är det så att jag tröttnar väldigt fort på mina bilar, förutom E39:an som jag hade. ( Länk
här är den före vita blinkers operationen)

Bäste Jirar: Att jämföra min bil med den de har på annons tycker jag inte är riktigt rättvist. Deras bil har ju knappt nån utrustning alls.Men den är säkert bra i skicket.

Här är en annan hos en handlare som kostar 129'. Med garanti och finansieringsmöjligheter så är det nog svårt att få 143' som privatperson, dessutom med 4000 mil mer på mätaren.
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Tycker det hänger lite på hur köparen ställer sig till utrustning, då även den bilen inte ens har helskinn samt vita blinkers.
Rätta mig gärna om jag har fel??

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Såg att det står att bilen KAN levereras med 24 månaders garanti. Vad det nu innebär?

Du har helt rätt. Om det är någon som söker en blå bmw 328ci med ljusgrå skinninredning med sportstolar så ligger din bil betydligt bättre till än till den jag länkade.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
E46:an verkar trögsåld. Är det sommartiderna kanske?
Har sänkt priset till 139 000kr plus att jag åkt på skatten nu i augusti, en hel del har ringt men ingen verkar ha haft pengar. De flesta verkar mer intresserade av väder och dylikt när de ringer . Ingen har kommit och kollat på bilen, vilket jag tror att om någon kommer och kollar på den så köper de den.

Det börjar bli småpanik för mig nu iom att jag nyligen har fått reda på att jag ska börja pendla i höst och vill ha en större dieselbil till det istället.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.