AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.230

Aktsam sänkte min premie med 1500:-!

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Fick precis mitt nya försäkringsbrev idag, ser att Aktsam har sänkt min årspremie med nästan 1500 pix jämfört med året innan, betalar nu 4700 per år på min svensksålda 523:a! Tack för det Telever... Aktsam!!

kilroy
Undrens tid är inte förbi...bara tacka och ta emot...Mvh kilroy
Har man bara fjuttmotor så kommer man billigt undan...
Skämt åsido det låter ju bra att nånting kan bli billigare för en gångs skull.
MB: 523 = fjuttmotor??
Nä tycker jag inte faktiskt.
Hör ju dessutom inte hit eftersom motorn inte borde påverka att premien SÄNKT. Premien hade ju antagligen sänkts även om bilen varit exempelvis en 540 eller liknande.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
rolex

jo det gör det faktiskt Aktsam tror jag inte försäkrar en 540
det tog glatt emot min 518 men med 330 blev det tvärstopp
det gick inte alls. så nog spelar motorstyrkan in. Aktsam är som de sa till mig för mer vanliga bilar.....
Det beror även på om man varit en SCHtygging och köpt en bil som inte är såld som ny i Sverige, vilket innebär direkt portning en slags bilrasism. Tänker inte kontakta dem den dagen jag köper en svensksåld bil.
Ok,det var menat som ett skämt eftersom aktsam inte försäkrar motorstarka bilar.
Tog nån illa upp så ber jag om ursäkt.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
MB: Jag fattade att du skojade.
simon_en: Cash is king, de som kan ge mig billigaste premien blir jag kund hos, bilen kostar tillräckligt ändå i månaden. Sedan om de inte gillar import är inte min huvudvärk.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Aktsam har sänkt min premie oxå. Ca 500 kr, trevligt! Jag gör varje år en jämförelse mellan alla f-bolagen, för mig är Aktsam är klart billigast varje år.

Och det känns ju bra, väljer man att köra en trist familjebil vill man ju inte vara med och betala för höga premier. Bus-nissarna som krockar och kvaddar 325:or, M3:or, M5:or o dyl kan ju gott betala sina höga premier.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Blev lite sur på Aktsam som inte ville försäkra min Audi som från början är svensksåld men sedan exporterad till Tyskland för att sedan importeras tillbaka till Sverige.

Nu vet jag inte om dom hade lägsta premien. Då jag jämför brukar det alltid sluta med att LF är biligast.
ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
Undrar över om någon som har 525IA touring försäkrad hos aktsam? det låter som flesta inte fick bilen försäkrad hos Aktsam när det gäller starka motorer. Frågan är om aktsam tar emot upp till 170 HK motor hos dem och över 170 HK får man söka annat försäkringsbolag?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ringde runt till lite olika försäkringsbolag idag för att se vart min tilltänkta 323:a kommer ligga. Länk

Hur som helst så hade aktsam det billigaste alternativet, 6975 kr för en helförsäkring, nästa lägst låg länsförsäkringar - 7240 kr.

På sätt och vis kanske det är bra att dem inte försäkrar motorstarka bilar. Alltså för dem som inte har så värst kraftiga motorer, då har ju försäkringsbolaget råd att ge en lägre premie i och med att det kanske inte förekommer så värst mycket stölder/krockar osv med en bil med mindre motor. Alltså visst förekommer det, men kanske i aningen mindre omfattning och då gynnar det ju både företaget samt dess kunder. Bara en tanke... ? Men tydligen så måste det ju löna sig för aktsam då de låg bäst i pris!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.