|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis bytt parallellstaget och hjälpstyrarmen i hopp om att bli kvitt "klonket" i framvagnen (denna diagnos hade ställts av en verkstad som upphov till klonket). Detta hjälpte tyvärr inte, men behöver jag göra en framvagnsinställning efter att ha bytt dessa stag? Olle D | |
|
Nej, har bytt dessa delar själv och inte gjort någon framvagninställning. Den drar inte snett eller sliter däck. mvh Mackan |
|
|
Det KAN bli rätt, men det är knappast troligt. Åk och gör en framvagnsinställning innan däcken är utslitna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det kan inte bli annat än rätt. Styrstagen sitter ju fast med en kona i parallellstaget, så styrledernas läge ändras inte. Har bytt parallellstag på 2 E34:or förut, utan att behöva göra framvagnsinställning. Men det skadar ju ändå inte att göra en koll. /Per |
|
|
Per_j82, Jo, det var så jag också resonerade. Inga stag som är justerbara har ju ändrats. Visserligen så kanske det kan skilja mellan olika (parallell) stag när man byter, men det bör ju vara väldigt marginellt. Jag tror jag avvaktar och ser om det blir någon synbar påverkan på däcken.... Tack för synpunkterna - Olle D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.