AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
802

hjulinställning bak på vilka?

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Hej hej!
Jag var inne på BMW i krstd och hörde om det skulle gå att göra hjulinställning bak på min 525:a -91:an vilket enligt dom skulle gå men som vanligt hade dom fel för när jag kom till verkstan så gick det inte på min.. Men nu till frågan vilka E34 går det att göra på och hur rmyvcket måste jag byta om jag vill kunna göra d på min??

//Gandsjö
Smiley©
Det verkar bara vara M5orna som kan ställa in toe in/out genom att vrida på en excentrisk bricka som sitter på bulten som håller fast bärarmen i ramen.
Men till dom andra E34 modellerna verkar det finnas excentriska bussningar att stoppa dit i bärarmen istället.

/Thomas
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tackar för svaret... verkar ju som att jag ska kunna ha bilen sänkt iaf utan att slänga ut allt för mycket pengar.. var kan man köpa dom bussningarna?? vill inte köra till BMW här i stan har typ aldrig fått rätt saker av dom direkt..

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
du kan köpa den excentriska bussningen hos bmw. den har art nr 33329058824

/Pelle
Tjena Gandsjö! såg att vi bor i samma stad :) ska du ha grejor på BMW skall du ju handla av Lasse, Patrik är ju fan ett helvete att ha att göra med :) har köpt massa delar till min 02 renovering, lite krångligt ibland med delar till en bil som är mer än 30 år gammal men han har alltid lyckats fixa fram det (om det inte har utgått helt).

MVH
Johan K
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Bmwfreaken
Oki.. ska jag komma ihåg.. vet inte va han heter som jag brukar prata me fast d har typ aldrig blivit rätt..

Pelle Persson
då ska jag fixa d där.. borde ju bli rätt om jag har art numret.. :)

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.