AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.267

M3 e36 Turbo + gummiblälg = poff!

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Gummibälgen lossnart lyckas att den håller till 0,5 med lite pul! men kan ju bara dra bilen till 4000 seg dra! annars skjuter jag den helatiden! Så går de bygga om den eller måste jag svetsa på nått? någon som svetsat på insuget.. är väll gjutaluminium + massa skit inte så lätt att få de bra då. Funderar på nått i glasfiber bygga själv lätt eller svårt? Tips å iderér är mycket välkommna!!
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
det är bara svetsa, min är gjord i dural aluminium!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
fick tipset här nere på varvet att kan man tälja i det går det att svetsa i det.

Lappade igen lite hål i mitt igår gick jätte bra så det verkar stämma.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Tänkte jag skulle försöka få tag i en till org. som jag kan svetsa i men hittar ingen... ;(
Stoffe... Finns en i mina gömmor... Ifrån en 99:a, dvs mycket fräsch. Inkl trattarna, 6 st.

Kimmo*
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Kimmo å den koatr?? maila på stoffe_83@hotmail.com

Någon som har ett insug i alu till salu eller dyligt?

Min bil Länk
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tjena! finns flera som svetsat dessa insug och det håller så de är inga problem.. men om du ska köpa ett xtra insug att svetsa så ring ted med m3 turbon och kolla, han hade ju ett svetsat original plenum förut sen har ju ppf byggt ett nytt åt han, så han kanske har det gamla kvar & till salu? värt å kolla upp kanske?
mvh
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
svetsar på en plata på insuget sen en rör böj ut. de bör bli kalas!!!

Min bil Länk
Märkte samma poff-fenomen på m50b25 turbo, skall svetsa dit en liten "halkring" för teflongummibälgen.
//Thörn

Länk
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Så nu har jag svetsat de gick rätt bra!!

Min bil Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.