|
|
|
|---|---|
|
tjena vilket hjullager är det som är trasigt??Om det låter mer om man svänger vänster i typ 60-70kmh och mindre om man svänger höger, är det högersida som ska bytas då?? låter som att det kommer från framhjulen iaf.. Har man intresse, tar man sig råd :) | |
bustorp |
Troligen höger. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
tack ska ut o riva ikväll, ska prova o snurra och försöka höra om det hörs vilken sida som låter illa,men ville bara fråga ifall man inte hör vilket det är då man hissar upp o snurrar på hjulen. litar på dig ja tack tack :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
| Hallå igen, bytte det högra hjullagret d såg allmänt rostigt o gammalt ut, men nu då jag for ut och provkörde så till min förvåning är det samma ljud, lr möjligt lite lägre, kan jag ha lyckats fått båda fram att rasa samtidigt?? ska byta vänster sida oxå, är ljudet kvar då J**** kan inte vara bak, för det hörs tydligt från framdelen av bilen, Ska även byta nedre länkarmen då det klonkar i små gupp, den övre är nyss bytt samt kränghämmare, Lr kan det vara styrleden ?? | |
| Kan upplysa dom som hade tänkt att byta hjullager att , det är inget man ger sig på om man inte vet vad man gör, däremot har man luftverktyg och allmännt bra med verktyg i övrigt så är det inga större problem, kan vara bra att ha hjälp då man skruvar fast dämparen igen, lite jobbigt att rikta in markeringarna sammtidigt som man håller upp och ska dra åt.. ett tips är att inte bara lossa nedre länkarmen utan oxå även styrleden annars får man inte ner allt tillräckligt långt för att komma åt den översta främre bulten på lagret, tog ca 3 timmar att byta, o då e ja en aning för noga :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.