|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 740 iA -92. Min automatlåda började jävlas en vacker dag bara. Det gick bara att få i backen. Om man la i en växel verkade det som att backen också låg i samtidigt. Den liksom jobbade mot sig själv. Trodde till en början att det var haveri,men när ja provade de alternativa körprogramen visade det sig att det funkar på "stjärnan" (*) (vinterprogrammet om ja inte har fel). Kan det vara styrboxen måntro eller vad är det för spökfel? | |
|
Med risk för att verka jobbig; kolla programvaran för automaten och sök på "plastkulor" på forumet. Hoppas det ordnar sig! MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Jo,jag har ju läst det men fattade det som att det inte alls gick att köra då. Min går ju trots allt på vinterprogrammet... Men tack ändå. |
|
|
Min 740ia 94 gick att köra perfekt med vinterprogram i när plastkulorna var sönder. Då startar den på 2an så då märker man det inte, fast däremot ville den ändå backa på neutralen. BMW CS #5139 |
|
|
Ok! Då låter det ju som det är det dårå... Hor micket kosta? Vet att det står i andra trådar men kan väl fråga dig lika gärna när du ändå är här... |
|
|
jag hade tur så kostnade för min del stannade på humana 500 kr :) detta för material (kulor, packningar, filter mm.) En kompis hjälpte mig med arbetet och oljan fick jag i princip gratis genom mitt jobb! En verkstad vill nog ha ganska mycket mer tyvärr... BMW CS #5139 |
|
|
jag hade tur så kostnade för min del stannade på humana 500 kr :) detta för material (kulor, packningar, filter mm.) En kompis hjälpte mig med arbetet och oljan fick jag i princip gratis genom mitt jobb! En verkstad vill nog ha ganska mycket mer tyvärr... BMW CS #5139 |
|
| Jsg har frågat runt lite hos Automatlåderenoverare och bytet går på runt 5000:- | |
|
5000 är bra drygt jämfört med 500! Fan också! Tack så mycket för hjälpen! May the force be with you! |
|
| Det är inklusive matrial dvs olja mm. oljan är svindyr typ 3000 för 12l | |
|
Länk kolla detta flera har använts sig av annan olja med gott resultat till 5hp-30 lådan, däribland jag. jag hann med ca 1000 mil med min 740ia efter jag slog i multi vehicleoljan och lådan fungerade helt pefekt hela tiden. skillnaden som jag tror är att "longlife" egenskapen försvinner och man såldes bör byta oljan regelbundet i lådan om man vill använda annan olja. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.