|
|
|
|---|---|
|
Helt ny, skall försöka köpa en Z3, en sak jag inte riktigt förstår. De Z3 jag har sett har haft ett snyggt "fodral" över den nedfällda cabben, men miin handlare säger att detta är ett tillbehör, (det saknas på "min" bil) stämmer detta? Chris | |
|
Det var standard på samtliga Z3:or, förmodligen har det kommit bort hos någon tidigare ägare. /Masten |
|
| DÅ är det kasnke läge för en snygg "speedster kåpa" i istället ? | |
| Dyrt skit o köpa till om man inte hittar en beggad på till exempel Ebay. Tror BMW ska ha 5.000 för ett suflettskydd. | |
|
Jag har haft Z3 i drygt 4 år nu och använt det skyddet max 5 gånger... det finns en anledning att ha det... det är om man ska köra långt nercabbat i höga farter (170 och uppåt) då taket annars kan ha en tendens att studsa upp en liten bit... inget som har varit nåt farligt för mig men det känns inte riktigt rätt. Om du däremot har elcab som håller ner taket i höga hastigheter ser inte jag att det är en så himla stor förlust att vara utan det. Hyfsat meckigt att sätta på det där skyddet... det e därför jag inte orkar ha det... även fast det faktiskt ser lite bättre ut att ha det på. /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
Det främsta skälet för att ha skyddet på är ju för att skydda sufflettens insida mot smuts. Tvättade vindskyddet i höstas efter sex års användning: Vattnet blev svart :| /Masten |
|
| Jag åker väldigt sällan utan skyddet på, av den anledningen som masten anger. KOstnaden för att hos proffs få rent taket invändigt är väldigt hög, och på en bekants cab så blev det inte ens hos proffsen riktigt rent efteråt...... Så jag tycker inte att det är så besvärligt att montera detta ( och efter ca 5 gånger har man fått sån snits på det så det går på ca 20 sekunder...;-) ) | |
| Cabben upp på 10 s blankt om du köper en Z4 i stället ;) | |
| Sant, det är naturligtvis väldigt mkt bättre...... | |
|
Visst är det ! När har du tänkt att visa dig på träffarna igen Beppo ? |
|
|
När det passar..... Skämt åsido de 2 senaste träffarna har inte varit idealiska träfftider på. Speciellt inte för en annan som inte bor runt hörnet... Men nu när det är semester så är det nog en annan femma.... Ooops offtopic igen! |
|
rsarits |
Finns en poäng till med cabskyddet: Bilen blir MYCKET snyggare med skyddet monterat |
|
Cab skyddet kostar 3700kr inkl moms som BMW reservdel.. Jag har artikel nummer om ni vill.. BMW M-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.