|
|
|
|---|---|
| Har någon testat Waxfantastic som finns hos Shell? Man behöver inget vatten utan kan tvätta bilen direkt med en specialtrasa. Testade det själv nu och blev förvånad över resultatet. Det funkade hur bra som helst. Vilken uppsugningsförmåga och höll sig fuktig och huyfsad fräsch hela bilen igenom! Skulle kanske inte gjort det på en ny M5:a.... Eller på nersaltad eller kraftigt nedlortad bil, som t.ex. under vintern med salt. Men på en nästan 10 år gammal bil som har bra vaxskydd under som "tål lite" så kändes det över förväntan. Andra kommentarer från någon som testat? | |
| Denna tråd skulle egentligen till bilvård....Hann inte trycka rätt... | |
|
Har faktiskt fått i uppdrag av Fyndbörsen att prova så jag har en påse liggandes här. Kul att du verkar nöjd för jag minst sagt skeptisk! ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Jag var skeptisk först men efter ett test så kändes det riktigt bra. Var rädd för repor så jag började försiktigt. men, rent förnuft säger att man inte använder den med grus och grövre smuts på bilen. Sommardamm och lättare vägdamm kändes som den "åt" lätt som en plätt. Inte som en fuktad trasa utan mer som en "dammsugartrasa". Som sagt nöjd! | |
bustorp |
Micke: Du låter väl oss veta hur dålig den är, va? :) Det finns inga genvägar till ett BRA resultat. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
bustorp: Lita på det och som sagt, det finns inga genvägar till ett BRA resultat. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Så som jag uppfattade det här med waxfantastic var att man inte behövde polera efteråt. Alltså trasan gjorde allt jobb. Gick o köpte detta idag o fy fan va dåligt det var. Asså helt allvarligt det blev fläckar o gojsigt. Nä håller mig till riktigt vax o polerduk nu. |
|
bustorp |
Så fort jag hör benämningar som WaxFantastic, MaxWax, Ultrasuperinihe---tecompoundscratchremovervax så reser sig raggen. Det låter som man försöker sälja en produkt på sitt "häftiga" namn. Jag backar direkt kan jag säga. Låter USA-tv reklam. Där finns en marknad att sälja vad som helst bara det låter häftigt. Hoppas den inte kommer hit. Men jag kan givetvis ha fel. Och kraven är lika olika som antalet köpare. Inget personligt 528:n, absolut inte, men det finns inga genvägar till ett bra resultat hur tjatigt det än kan låta. Och, som du själv säger, du skulle inte gjort det på en ny M5:a. Går det inte på alla, så är det överflödigt. Den som trivs med det skall givetvis använda det. Be bara inte mig prova. Nu har jag spytt färdigt.......... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Det kommer och går liknade produkter då och då, mest på marknader. Lite av "latmannaprodukt" eller bondfångeri skulle jag säga, går lika bra med lite lacknafta på en fiberduk, det ser jättefint ut på ytan, allt dammet sitter i trasan osv. Men det som är basic i ALL rengöring är att transportera bort dammet och de fina gruskornen från både bilen OCH trasan/svampen. Vatten eller annan vätska io stor mängd är det som vanligen används. Att ha all skiten kvar i trasan och gnida runt med känns inte bra. FP |
|
|
Jag provade lite snabbt för Fyndbörsens räkning och om jag säger att det blir MINST lika bra med en blöt wettexduk så tror jag alla förstår vilken SKIT detta är! ///Micke Touringklubben: Länk |
|
bustorp |
Nähää.....funkade det inte? No offense, 528:n. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Visst är det märkligt. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.