|
|
|
|---|---|
|
Är inte denna billig? Länk " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk | |
|
17 ägare är ju nog inte så attraktivt, inte för en sån bil i alla fall som är lite av en samlar bil i mina (våra) ögon. Visst är priset lågt men det måste väl vara motiverat på något sätt? Eller så vet inte säljaren om vad han säljer.. |
|
|
Före -83 har E24 det gamla, E12-baserade chassit med allt vad det innebär. Dessutom TROR jag, är inte säker på årtalet, att alla årsmodeller av första generationens E24 monterades ihop av Karmann, vilket innebär att dom gärna rostar lite extra. Och rost vill man ju gärna vara utan på dessa bilar eftersom karossdelar är svinigt dyrt (framskärm ca 700:-) och kan vara knepigt att få tag på. Dessutom är dom "fulare" än senare E24, men det är ju givetvis en smaksak. En annan udda grej är motorn, som bör vara av M90-typ om den inte är utbytt. Om det är billigt? Det låter kanske så, men det är ju omöjligt att värdera något utan att titta på det. En bild säger ju inte så mycket om skicket. Man brukar ju få det man betalar för, eller hur? Och tidiga E24 brukar väl inte ligga så högt pris. |
|
|
Nja tror färg och inredning spelar ganska stor roll. Tror en 635 i silver svart eller blå släjer bättre än en grön. Sportskinninredning mot grön plysh? Tror det är en del sådana saker som avgör hur en bil av denna typen värderas. Det där med ful/ snygg tidiga eller nyare. Det är väl inte såååå stor skillnad. Tycker alla 635 är snygga. 633 osv ser nakna ut utan frontspoilern dock. Jag skulle kunna tänka mig en grön men med svart skinn. Var ngn i BMWCS syd som ställde ut på Vallåkra för ngt år sedan en grön MUMMA. |
|
|
E24 är en klassiker, men även en klassiker kan ha brister......man får ju vad man betalar för. Är du beredd att lägga jobb och pengar på fix så KAN du få en fin klassiker till ett rimligt pris.....du KAN också bara få en tom plånbok..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Philip S: Antar att du menar denna bilen: Länk Han har i alla fall ställt ut i Vallåkra några gånger. Inget svart skinn i den heller dock... |
|
|
Inget svart skinn mer mkt mkt tilltalande trots det. Tror med 95% att det var den ja. -Phil |
|
haimaul |
Är den hyfsat rostfri så är det ett bra pris. Jag skulle kolla upp den om jag ville ha en till. 17 ägare låter dock lite spooky. __ When in this charming car, this charming man... |
| 17 ägare är väl inte så mycket på en sådan bil. En bil med två riktiga ägare bjurkar ju kunna ha 5-10 handlare på sig som syns på vv.se:s register. 17 ägare är ju inte alls mycket ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.