|
|
|
|---|---|
| Har en BMWiA Sedan -92. Vad gör jag när C-låset inte orkar låsa alla dörrar. Jag är tvungen att låsa och låsa upp bilen upprepade gånger innan jag lyckas låsa alla dörrar. Misstänkte att det kunde vara batteriet så jag köpte ett nytt (det var ändå dags) men det hjälpte inte. Har hört att det kan bero på c-låsets motor i bakluckan. Någon som vet vad man kan göra för att lösa problemet? | |
|
erikon: C-lås motorn i bakluckan kanske kan vara boven, men kolla först den dörrens c-låsmotor som inte stängs lika ofta som de andra, det kan vara kabelfel men kanske mer troligt c-låsmotorn som bör bytas. Har själv haft samma symptom och bytt ut två c-låsmotorer i bakdörrarna. Lycka till ! /Jake |
|
mani |
kolla att alla lås går lätt,de kan ju gå trökt då orkar inte motorn |
| Tack så jättemycket för era råd! Mycket riktigt var det ett kabelfel till motorn i bakluckan. Båda sladdarna hade gått av så det är fixat och c-låset funkar som det ska när man låser via förardörren. Dock återkommer problemet ibland när man låser från passagerarsidan, och när man låser bilen via bakluckan förblir förardörren olåst. Detta kan jag iof leva med tills vidare. Får kolla de andra motorerna som Jake tipsade om. Tack än en gång! | |
|
Jag har samma problem på min 525i. Enligt "min" verkstad beror de på dåliga givare/lödningar på passagerar sidans c-lås motor. Man får plocka bort den och kolla över dom. Får mina fixade i morgon :) Glida´utan att höra motorn e guda gott. |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
erikon: Vänta inte för länge, den dagen den "hänger" sig helt så kan det bli svårare att byta ut c-låsmotorn om det nu skulle kunna vara felet, kanske det är enklare på framdörren men det är ett rent h-vete att få loss eländet om bakdörren tok-låser sig... lycka till ! /Jake |
|
|
Tack för tipsen! Nu finns c-låset med på att-göra-listan igen. Tack! /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.