|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vilka stolar föredrar ni? Och varför? MVH Jocke Even the worst day diving, is better than ANY day at work... | |
| Komfortstolen för dess möjlighet att anpassa ryggstödets vinkel på flera ställen. | |
|
Komfortstol! MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Hade själv aktiva komfortstolar i min fd E39 och det är inte på något sätt några dåliga stolar men skulle jag i dag stå inför valet så hade det blivit sporstolar pga det utdragbara lårstödet - är 195cm. Inte att förglömma att sportstolen även är snyggare att se på...;-) ___ //Ulf |
|
|
Sportstolarna utan tvekan, jag sitter väldigt mycket bättre i dom, framförallt när det börjar svänga. Sali: är det inte bara dom ortopediska stolarna som har fler möjligheter att justera ryggstödet? Mig veterligen så finns det tre olika stolar till E39 Komfortstolar, Sportstolar och ortopediska stolar. Dom två första finns med eller utan elektrisk justering. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Är det inte så att stolarna benämns standard, sport och komfort varav komfort har justering av ryggstödet samt går att få med massagefunktion. Komfort har också ett annorlunda (mer "strömlinjeformat") nackstöd. Komfort är alltid elstyrda medan de övriga även finns som manuella. ___ //Ulf |
|
|
jag har en underlig komination, komfort som ryggstöd med ställ bar vinkel i ryggstödet, o sport stol i nedre delen. Länk |
|
|
Har själv komfortstolar mad massage funktion men jag saknar faktiskt det ställbara lårstödet.. Det som WAN beskriver vore ju idealet om man nu kunde kombinera det med massage funktionen ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Helt klart sportstolar. Bättre känsla när det går undan på kurviga vägar. Men sitter mkt bättre i sportstolar i normal körning oxå. Klart om man är för "stor" så blir det väl trångt i sportstolen. Ta er en titt: Länk |
|
|
Jag tycker sittdynan är lite kort i komfortstolen så frågan är om jag inte föredrar sportstolar istället. Dock är det ju kul med de många elinställningarna på komfortstolen... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
WAN: med din 750 är du överkvalificerad här ;-) Utan tvekan en optimal kombination. Även komfortstolarna i E60 är kalas, betydligt "sportigare" än motsvarande i E39. ___ //Ulf |
|
|
de har suttit komfortstolar i bilen men de har de nog bytt ut, för knapparna till massagefunktionen finns kvar,vad jag vet så finns de inte massage tiil sportstolar.de har bytt ut sitt delen till sport. Länk |
|
|
Komfortstolarna eftersom jag åker rakt fram och försöker svänga så lite som möjligt,skönt att kunna sitta och slappa som i såffan framför teven hemma. mvh |
|
|
Massage i stolen... Är det tillval för komfortstolen eller kom det efter en viss årsmodell?? Eller har alla det?? MVH Jocke Even the worst day diving, is better than ANY day at work... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Komfortstolarna föredrag jag före sportstolarna fast de är klart snyggare, men inte lika bekväma , men fullt OK. ///MVH Hasso Länk |
|
Massage eller "Aktivesitze" var ett tillval. Vet ej om det fanns från de första årsmodellerna av E39, min var en 00:a. Massagefunktionen styrs med knappar som sitter framför växelväljare i samma knapprad som stolsvärme och DSC. ___ //Ulf |
|
Miper335 |
Vet inte om det utdragbara lårstödet direkt är till glädje för alla även om man är lång men utan tvekan så är sportstolen snyggare enligt mej. Vet inte hur många stoltyper det finns men jag har inte sportstolar eller några elfinesser men de är klädda i skinn. Sitter nästan aldrig bra i bilar själv ( förutom i min Volvo 765 konstigt nog ) men bekanta har sagt att sportstolarna är riktigt obekväma när man kör längre sträckor ( runt 10 mil ). Tycker själv att jag sitter bättre i min E39 än i en E34 ( 530 ) med sportstolar. Åkte i helgen 70 mil med E39 och det gick ganska bra även om min bils dåliga komfort just nu gjorde sej påmind. ( har ingen aning om felet men den är stötig o skakar i vissa hastigheter ) "Storväxt" lång som kort bör nog avstå ifrån sportstolen!? |
Borg |
Tycker att sportstolarna inte är speciellt bra, man sitter som en ostbåge i dom. Saknar svankstöd så mycket att jag har stoppat upp stolen själv. Är ganska normalt byggd. Blev mycket besviken när jag tog första resan i bilen tröttnade efter 15 mil och var tvungen att gå ut en stund. Men efter min modifiering så går det att åka långt i dom. Komfortstolar hade dock varit att föredra. Hade gärna bytt ut mina sportstolar mot komfort, i början funderade jag t.o.m på att byta ut dom till vanliga standardstolar. |
|
Det WAN beskriver att han har i sin bil är den så kallade Konturstolen, som endast fanns i E38. Den är mycket riktigt en blandning av komfortstol och sportstol. Själv har jag komfortstolar och är mycket nöjd med dessa. Är inte så lång och känner därför inget större behov av utdragbar sittdyna. Har dock aldrig provsuttit Konturstolen. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Konturstolen på E38 slår nästan allt, skulle man vilja ha som TV-fåtölj ;) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Har konturstolen utdragbara lår stöd? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.