|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett problem med handbromsen på 320`n. Den verkar justera sig själv så att den ligger på hela tiden, Det är andra gången på kort tid det händer. väldigt irriterande bilen drar ju soppa ändå. Någon annan som har problem med sina bromsar. mvh | |
|
Hade ett liknande problem med min 320i e30.. då var saken den att när ja hade köpt nya sommarfälgar så fick jag oxå nya stöldsäkra bultar, problemet var bara det att bultarna var för långa.. Om bultarna till bakhjulen är för långa ligger de på automatspännaren till handbromsen inne i bromstrumman, så den inte kan fungera som den ska utan bara spänns hela tiden.. Du kan kålla genom att ta upp bromstrumman, man ser nog direkt på handbromsspännargrejen (en liten pine med gängor runt) om något har luggit på nånstans!? På min spändes det till den graden att ja hann köra ca 2km. å så när ja stannade så rykte d något helt vansinigt ur båda hjulhusen, å detta e ju absolut inte bra för bromsbanden.. men, som sagt, detta kan vara problemet!? Bemari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.