|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BBS-fälg på min E28-535. En 16". Jag tror den är 7 eller 7,5" bred. Jag har hittat ett däck som är 6,5" bred, går det att sätta på denna fälg? The Dude | |
|
Däckbredd brukar ju inte anges i tum utan i mm men det är kanske något specialdäck du hittat. 6,5" motsvarar ju 165 bredd och att sätta ett sådant på en 535:a kan väl inte vara rätt??? ___ //Ulf |
|
|
Original BBS på M535i är 8x16. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Programmer: Det är anläggningsytan mot fälgen, den bredden och den anges inte i mm som däckets yta mot vägen (om nu inte jag har missat nåt vill säga... :-)) The Dude |
|
|
Orginal är väl den där hemska TRX-fälgen? The Dude |
|
|
The Dude: Stämmer att "den fula" TRX är standard på 85:or, senare modeller i Sverige fick BBS. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har en 87:a, det var visserligen BBS på, men jag fick med vad säljaren kallade orginal fälgen, vilken var TRX. The Dude |
|
|
535i (utan M framför) hade TRX som standard, men den skiljde sig lite från den som oftast satt på 528i. M535i -85: Länk 535i: Länk 528i: Länk För att återgå till ursprungsfrågan: Har du hittat någon beteckning på däcket, som säger vad det är för dimension? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag kollade, det var 8Jx16 på fälgen. Men på däckverkstan sa det att det var ok, vet dock inte vad däcket låg på mer än att det var 205/55/16. Good Year Eaglepower eller nåt, vet inte om det är nåt att ha, men prist tror jag var ok, 995 kr st. | |
|
Ett sånt däck du nämner är 205 mm brett. 55% av 205 mm högt. Och 16 tums fälgdiameter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.