AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
686

Elbakluckan. Håller det?

Kr
93
Kräkets granne
528iA Touring 97
Har en E39 Touring utan elmotorlucka, men när jag ska öppna så verkar det vara en elmotor som lyfter upp luckan nån cm. Likaså när jag stänger så "suger" den ner den sista cm med el. Vad vinner BMW på detta? Kan det inte bli mycket strul med dessa onödiga(?) finesser?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det du har är sk Soft close. Klart att det är en finess som kan gå sönder men personligen gillar jag denna då man slipper slå igen bakluckan. Problemet är väl mer då någon annan som inte är van vid detta ska stänga luckan och tar i för kung och fosterland...

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En parantes...Förmodligen så rostar luckan bort innan denna finess går sönder ;-)

___
//Ulf
Jag hade det på min 740-95 och svor över det hela tiden. Den gick i baklås och krånglade. ibland fick jag inte upp den på flera dagar och det plingade "kofferraum offen" i OBC stup i ett. Jag har även hört andra här på forumet som har klagat på funktionen. Snart krånglar nog soft-close dörrarna på E65 om dom inte redan har börjat. Onödiga finesser tycker jag!

/Astroboy
Miper335
Tycker att den fungerar bra.....än så länge men som Programmer påpekade så blir det problem när andra skall stänga den ( som t.e.x en kille på Bmw verkstan som försökte SLÅ igen luckan 3 gånger utan framgång.

Förmodligen kommer den att krångla i framtiden men det gör alla andra finesser också.

Med samma funktion i dörrarna skulle man inte längre kunna klämma sej. ( alla som provat det nöjet håller nog med )

Säkert mår inte lås,lister,bakruta m.m särskilt bra utav att den stängs på "Amazon" vis iheller.

Skulle önska att den även öppnade sej helt men det tillvalet har jag inte!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.