AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.804

E30 325

Sida 1 av 2
Vad kan denna bil vara värd? Länk
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ja 30-50000:- förutsatt att allt stämmer och att man väntar in rätt köpare. Sen att annonsera utan bild är såklart korkat oavsett bil, men särskilt korkat om bilen är extremt fin.
markkus: tack
Var intresserad av bilen för nån månad sen och fick massa
bilder på den. För att vara en E-30 så är den verkligen i skick
utöver det vanliga. Han som äger den ger ett seriöst och vettigt intryck och verkar vara en riktig superpedant. Att han lyckats entusiastförsäkra den vittnar också om bilens skick eftersom det ju brukar krävas mycket bra skick, helt rostfri osv.

Jag bjöd honom 45" för den viket han inte tyckte var bra nog.
Betänk också att de 50" han begär är ett grundpris. Som den ser
ut med 17" fälgar och sportstolar så vill ha bortåt 65" vilket jag
tycker är för mycket. Runt 40-45" med 17" fälgarna tycker jag är
rimligt. Jag la pengarna på en lågmilad M535 istället.........= )
Re
456
Real Power
e28 528i -83
45' - 55' kr. Lägg ut bilder om du vill ha den såld.

Men egentligen borde du nog vänta med att sälja.. den kommer nog inte sjunka i värde! :o)
Real Power.

Om han inte fått den såld för 50" så är den väl inte värd det
heller.......? Brukar ju alltid pratas om att en bil inte är värd mer än vad nån vill betala för den.........
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Ja, jag instämmer med Wadstedt...

Tror även att smärtgränsen går vid max 45-50 oavsett hur mkt utrustning somn skickas med på köpet. Hade det varit en IM som hade rullat 9000mil kanske priset hade gått att få upp några tusen till... men en vanlig 325:a tvivlar jag på... 9000mil är ovanligt lite men inte SÅÅÅ ovanligt att man ska betala astronomiska summor för en bil.
Nöjd E30 ägare
Mycket intressant att min bil är på tal:)

Vad skall jag säga, hade en 325iM som jag sålde för ett par årsedan för 60.000. Den hade gått 14000 mil och även den i SUPER skick.

Om jag nu överhuvudtaget kommer att sälja min 325 så kommer jag defenitivt inte vara omöjlig med priset till RÄTT köpare. Men med det menar jag inte att den kommer att slumpas bort till typ, -bästa pris kompis osv.

Anledningen till att jag ej har några bilder ute på den är att jag har någon form av brandvägg som inte är så sugen på att släppa ut eller in bilder på nätet.

Ja ja, vi får väl se hur detta slutar. Har ingen panik att göra mig av med den. Det löser sig säkert till det bästa, så att både jag och ev. köpare blir nöjd.
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Wadstedt79
Hur länge har han annonserat den då?

Tillgång och efterfrågan styr. En bil är värd så mycket som någon är beredd att betala. Precis min åsikt och det har jag fått många hårda ord på grund av. Dock inte menat att fallet var så nu :)
Nöjd E30 ägare
Real Power:

Du kan ju även fråga mig hur länge jag har haft bilen till salu:)

Han som startade denna tråd "Välvårdad" har ju en länk till min annons, det står ju datumen när jag la in annonsen: 05.06.01.

Men om det inte är så att jag hittar en köpare som jag vill sälja bilen till så gör det inget att bilen tillhör min samling i fortsättningen heller. Det ända som är lite synd är att jag inte har tid att köra den så mycket som jag hade önskat. Har fortfarande inte kört upp första tanken i år:)

Bästa BMW hälsningar
/ Nils
Re
456
Real Power
e28 528i -83
<Nöjd E30 ägare>
Kom på det efter jag fått iväg mitt meddelande :o)

Har inte den där varit till salu tidigare?

Om den bara varit inne en månad så är det väl inget som säger att den inte går att få 50' kr för den. Efter ett halvår kan man kanske säga att det inte går.

Lycka till Nils!
Nils

Varför annonsera ut bilen när det låter som om du inte vill sälja den egentligen?

RÄTT köpare antar jag i det här fallet handlar mer om att sälja den till den som vill ge det du begär utan prut än att sälja till nån som fortsätter vårda den som du gjort..........?
Nöjd E30 ägare
Real Power:
Stämmer denna bil var till salu för ca 3 årsedan, det var när jag köpte den. Instämmer md din åsikt om priset. Det finns ju andra sätt att få ut att man har en bil till salu, så man kanske skulle försöka anstränga sig lite till:)

Wadstedt79:
Jag kan erkänna att jag är kluven till försäljningen. Finare E30 325 blir svårt att hitta om jag framöver skulle ångra mig. Andra saker som också väger tungt vid en ev. försäljning är:

Priset skall givetvis vara det rätta för att det skall bli en affär, men även "rätt köpare". Jag klarar inte av att sälja den till någon som tänker bruka den som en vardagsbil. Det är den för fin för. Då passar det bätter med en som rullat det dubbla och är i bruksskick. Även synd att inte utnyttja detta läge med att den är försäkrad och klassad som en entusiastbil. Börja betala vanlig premie och köra den till vardags är enligt mitt tycke lite av idioti.

Som jag skerv tidigare så står den bra i mitt garage om den inte skulle bli såld.

Lycka till med din lågmilade M535:)

Mvh Nils
Nils

Tvekar inte en sekund på att den säkert är unik i och med det skicket den verkar vara. Hade jag varit dig skulle jag behålla den. En fin välvårdad bil som med entusiastförsäkring säkert inte kostar mycket att äga. Du verkar ju heller inte i behov av pengar vilket ju är ett skäl till att skippa försäljningen.

Känner ju inte dig och kan ju ha fel. Men med tanke på hur orubblig du var med priset när vi hade kontakt så tror jag nog att pengar är mer viktigt än "rätt" köpare i alla fall. Eller gav jag dig intrycket av att jag tänkte ha den och busköra med vid olagliga gatrace.......= )

Är väldigt nöjd med köpet av M535'an ja. Kombinationen av så låga mil, skicket och endast 2 tidigare ägara känns kul. Att den hade fint cremefärgat skinn & fungerande AC är ju inte heller fel.
Tyvärr var inte bilen så väldokumenterad som din så jag håller själv på att dokumentera den från den var ny med hjälp av gamla besiktningsprotokoll, servicepapper och genom att pratat med de två ägarna till bilen. Har haft besiktning av den och hoppas att jag ska kunna ha min entusiastförsäkring klar snart jag med. Tror inte den kommer rulla mer än kanske 300 mil om året, och endast riktigt fina helger. Sen är det ju lika mycket nöje att vaxa den , smörja in skinnet och hålla bilen tiptop i många år till.

OM du verkligen skulle vilja kränga 325'an så önskar jag dig stort lycka till. Oavsett vad köparen ger så tror jag inte han/hon blir besviken om det var en fin 325'a E-30 som var drömmen.

Mvh

sw
Är det någon som har sett denna bilen live?
Funderar på att åka å titta på den.
Vävårdad

Har bara sett bilder på den men tror inte du blir besviken.

Jag tror att jag har sett denna bil på bild. Såg mycket trevlig ut. Men det jag reagerar på är: 17"? Ack. Eftersom det rörde sig om en entusiastbil trodde jag den rullade på 15" krysseker el dyl?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Nöjd E30 ägare
Välvårdad:
Du är välkommen att höra av dig via telefon.

Olof:
Jag vet att du inte är mycket för icke original eftermonterade delar. Men 17" fälgar är ju relativt enkelt att byta och montera på original igen. Alla delar finns givetvis kvar för att återställa bilen till absolut original skick. Detta är ju givetvis upp till var och en att avgöra vilket utseende som attraherar. Detta är mitt val:)

Här är bilden jag förmodar att du menar: Länk
Nöjd E30 ägare:

Givetvis. Det var nog den bilden. Bilen ser fräsh ut! Läppen där fram känner jag dock inte igen?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Nöjd E30 ägare
Den lilla läppen har suttit där i snart 5 år. Men jag lovar att jag har original kvar.

Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Olof Ovenholm:
Så det är ingen entusiastbil bara för att Nils valt att ta bort dom fula orginalfälgarna......??!!!

Älskar iof. bilar som är super orginal fast då krävs det att dom har några år på nacken och inte befinner sig i dussintal på varje ICA parkering.

Mvh/
M

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.