AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
875

E39 Stereo/navi , Hur låter den?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hej! Är på g att köpa nyare BMW och som bilstereo intresserad undrar jag: Hur bra är ljudet man får ut ur dom enheterna som har stereo/tv/navi i ett? Om jag förstått det rätt så använder man antingen en hög till lågnivå adapter eller plockar ut lågnivå signal från original steget bak om sådant e mont , men hur bra steg och högtalare man änn monterar så blir ju ljudet inte bra om ljudkällan e kass.Ni med erfarenhet av dessa system vad är eran erfarenhet? Skall jag satsa på en bil utan navi/tv och trycka i min Pioneer DEH-8600MP istället?
Mvh Peter
Högtalar byte gör underverk då orginal är otroligt usla, radioapparaterna är ganska vanliga massproducerade Philips/Becker etc etc varken speciellt dåliga eller speciellt bra...
DSP systemen är kluriga att uppgradera utan att slänga väck allt (Robsarve har erfarenhet av detta med mkt gott resultat enl. hörsägen)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Skickar lite inspirerande läsning... Missa inte alla bilder lite längre ned på sidan.

Länk

Det känns som att detta borde blivit rätt bra.

Carl
273
Pärlan
BMW 523i -96
Det skiljer ju inget i pris mellan en begagnad bil med tv/navi och en utan så varför fundera? Det är ju bara att slänga ut vad som helst som sitter i mittkonsollen och ersätta med din Pioneer om du vill det.

Själv ska jag låta löda in lågnivåkablar i min orginalhuvudenhet. Eftersom orginal cd-växlaren är en Alpine med relativt bra ljudåtervinning räknar jag med toppenljud med de övriga grejerna jag stoppar in i bilen.

Det kommer inte synas ett dugg i bilen att stereon är modifierad. BMW:s snygga, designade huvudenhet kommer sitta där den alltid suttit men ljudet blir fenomenalt.

Fin, fint blir det. :)

BMW - För att det känns rätt!
Robsarve
Jag har kört med lågnivån ifrån professional navi in i Alpines PXA-H700. Ljudkvalitén var bättre på den setupen än i min Pioneer P99:a, trots den extra analog/digitalomvandlingen.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det låter som att jag inte behöver oroa mig över ljud kvaliteten men jag kommer nog sakna EQ,tidskomp och delningsfiltret i min Pioneer som är så smidiga att ställa in från förarplats.
Robsarve
Japp, det var därför jag skaffade alpine-boxen.

tycker Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.