|
|
|
|---|---|
|
Monterade en blockvärmare på en M50b25 motor och det hände följande; slog först in pluggen (2:a framifrån bakom grenröret) den for in i blocket så jag borrade ett 5mm:s hål i pluggen. Men då märkte jag inte att borren for genom pluggen och in i godset bakom pluggen, blev ca. 4-5mm djupt hål i godset! :( Jag svetsade dock försiktigt fast hålet! Hur tjockt är godset just på detta stället och kommer blocket att hålla i fortsättningen? F*an va man blir förbannad på sig själv ibland! :( | |
| finns det nån som vet ngt om detta så man får sova ifred om nätterna?! :) | |
| ajaj det lät inte bra har själv gjort detta misstag men jag borrade bara max 3mm och motorn gick typ 1 vecka innan den började ta in vatten i cylindern. tror det spricker lätt när man fått en skada där. men du kan ju ha mer tur än mig så gasa på bara du lär ju märka om de blir galet senare. | |
| Alltså det är kört med blocket då med andra ord!? Kan man inte få det lagat på ngt vis eller är det bara att köpa ett nytt block? Passar 328:ans block med m50b25 topp? | |
| får du problem måste blocket bytas och blocket från en 328 passar inte eftersom det är en helalu-motor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.