AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
434

318 motorhjälp

svintoleffe
Hejsan, jag har just nu upptäckt ett litet problem.

Det är som så, att jag idag åkte till skorten, o fick tag på ett insugg, ifrån m10 års modell 88, men det insugget passade ej.

Men det värsta var att jag när jag o pappa min kollade närmare, så verkar det som om att spridarna ska sitta i toppen, på motorn.

Då är min fråga vad är det för åsmodell på motorn.?
Samt att karrosen är en 87, o passar elektroniken? eller blir det knas.

För då vet jag vad jags ak säga till skroten imorgon

Länk Bimmern
MVH Leffe
Eliminator
Hejsan! Som jag har förstått det så skiljer det sig på modellerna fram till 87 och från 88-90, alltså delarna från en 88 passar inte till en 87 eftersom karossen mm fick nytt utförande 88. Nån som kan detta bättre får gärna fylla in :)

BMW Nothing else
svintoleffe
Jag förstod ifrån början när skroten sa att det var en 88, att sakerna ej passade, då det satt lamba sond, på den motorn.

Men jag ville se med egna ögon, det som jag mest blev förvånad över, det var att spridarna sak tyderligen sitta i toppen på denna m10 motorn, är det vanligt.?

Eller har dom bytt motorn o topp innan, det är det jag tänkte mest på, för dom skulle ta fram ett annat insugg, till denna motorn.
För karosen är en 87

Länk Bimmern
MVH Leffe
svintoleffe
Är det någon som har ett hum, Jag skulle behöva veta, för jag sak byta insugget imrogon, det är därför .

Länk Bimmern
MVH Leffe
Det är inte så att du har råkat få ett insug från en bil med K-jet insprutning? Eller rent utav förgasare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.