|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Vänd dig till din lokala konsumentrådgivare för frågor och rådgivning. Mvh Scheckheft |
LeifM |
Jag kontaktade Insplanet och de gav mig muntlig offert på 6380 kr. Efter ett par minuter ringer mitt gamla försäkringsbolag upp och erbjuder 6200 kr. minus de 10% jag har i bonus tack vare att jag är flerförsäkringskund vilket gör 5580. Helförsäkring 325 -03 och låg självrisk. Bolaget som Insplanet rekommenderade hette Auro och var tydligen ett dotterbolag till Trygg Hansa och där har vi haft bilförsäkring tidigare vilket renderade i den dyraste som gick att uppbringa. Nästa BMW en diesel... |
|
Samma sak hände mig. Jag rinde runt och fick pris: 15 413:- insplanet 11 450:- Orginaförsäkring (inkl hyrbil!!!??) 11 700:- Insfinder 12 936:- if 9 715:- Länsförsäkringar Insplanet var ca 5700 dyrare. |
|
|
Ni verkar tro att Insplanet är ett försäkringsbolag och själv kan styra över sina priser. Insplanet samarbetar med 12 stycken försäkringsbolag och ger priser ifrån dessa. Priserna tas direkt från hemsidan och det är således inte Insplanet som ni får offert ifrån, utan ifrån det bolaget de rekommenderar. Om ni frågor en rådgivare på Insplanet ifall de kan kolla upp t.ex If eller Länsförsäkringar gör de självklart det också. |
|
|
Nu har jag kollat försäkring via Insplanet! Den billigaste de kunde hitta var 20.000 per år! Jag ringde If och där fick jag offert på 10.000 per år. Lita inte blint på att Insplanet skall hitta den billigaste försäkringen. Här var det ju uppenbart att man skulle ringa runt lite själv efter det svaret man fick av dem. |
|
| Iaf min erfarenhet är att man alltid ska ringa runt själv.. numera har ju i princip alla försärkringsbolag gjort så att man kan kolla upp priset direkt på deras hemsida... | |
|
Det finns en annan försäkringsFÖRMEDLARE som är mkt bättre, kommer dock inte på namnet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.