|
|
|
|---|---|
Croazia |
Nå är det någon som vill börja typ i samma anda roligaste reg.nr eller vilka nationaliteter äger BMW bilar. VART STYR VI VÅRA BMW:n I SOMMAR. Min BMW får se: Stockholm-Trelleborg-Roctock-Berlin-Munchen-Salzburg-Hallen-Kranj-Zagreb-Zadar-Split-Makarska-Zagreb-Subotica-Budapest-Wien-Munchen-Rostock-Trelleborg-Stockholm- |
|
Har inte så mycket att komma med i jmf. Ska till skåne och tillbaks. Blir väl iof ungefår samma miltal 320 friska tur och retur. mh Länk |
|
|
325an kommer att gå tur och retur till Italien om några dagar. (Dock utan mig med på nervägen.) Dom andra bilarna får nöja sig med inrikesturer. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Trelleborg-Travemünde-Rijeka-Belgrad-Rijeka-Zadar-Prag-Koblenz-Sen vette fasen, kan bli hem eller söderut igen... *BAWORAK* |
|
|
Det blir Göteborg i helgen för mig, Bmw´n och familjen. Ska på Iron Maiden !!! |
|
|
Då ses vi där =) /Up the irons //Danne |
|
|
Kul :-) Flera som ska på Maiden ? Blir väl till att spela in konserten oxå så man kan se den i efterhand.. Länk "Scream for me Gothenburg !!" Mvh Jimmy |
|
|
Gjorde följande tur i juni: Helsingfors-Rovaniemi-Karigasnemi-Nordkapp-Hammerfest-Tromsö-Kilpisjärvi-Helsingfors. Sommarsolstånd vid midnatt i Nordkapp var imponerande. Bevismaterial : Länk En ny bildvinkel: Länk |
|
|
Låter som en del gör/gjort ena riktiga långresor! Bilen (och vi) var straxt utanför Agen i Gasconge i sydvästra Frankrike under Juni. Lite varmt var det, 42 som mest, men bra och roliga vägar och förträffligt god mat och dryck. På vägen hem stannade vi till i bl.a. Bordeaux där bilkörning är en alldeles speciell upplevelse; Yngre fransyskor i småbilar där har en synnerligen speciell körstil, ungefär som att 'jag har så liten bil så jag kör som jag själv finner för gott, det där med filer och regler är för er andra", ganska underhållande på sitt sätt när man fått upp ögonen för det mer oväntade. Man slöar iaf inte till :) Bilen gick som en klocka, skönt med AC:n, men hade en ganska god aptit på fransk 98-oktan (var väl god:) då man marschar 140+ på motorvägarna med 18"-arna på. Såg EN svenskreggad bil under hela resan, en Volvo (V60?) och vi pratade litet med dem som hade den - åker inga svenskar till Frankrike längre? Planerar att åka till antingen Antibes/Antipolis eller Toulouse i September. Undviker (södra) Frankrike från mitten av Juli och hela Augusti som pesten, alldeles för mycket andra turister, dyrt, fullbokat, för varmt och trafikkaos, men hela resten av året är det underbart. Mvh Björn |
|
|
Har ännu inte bestämt mig, jobbar en vecka till... Men troligvis blir det en längre tur norrut, ev Dalarna eller Härjedalen typ. Ev passar man in det så man kan åka på en träff samtidigt, förutsatt att där är någon... Sjöberg |
|
|
balmgren: Jag kan tala om att svennarna håller sig till Tjeckien nuförtiden. När vi åkte hem nu den 28-29 juni så var väl typ varannan bil vi mötte svenskregistrerad. Noterade år 2003 samma sak som du. Inga svenskar i Frankrike! Inte i England heller för den delen. |
|
Croazia |
Kom igen grabbar/brudar en sann BMW anntusiast kör med sin BMW, är alltid på väg i sina drömmar eller nått liknade. Balmgren gilla det du skrev och blev imponerad av din uppdatering av bilen, för att du var så saklig o så. Du skriver: Är även amatördyslexiker - skyller iaf den ofta usla stavningen på det :) Va kul att man inte är själv har på forumet med detta irriterande problem. Själv är jag också en jätte duktig amatördyslexiker som samtidigt är riktigt dålig på o stava och blir nervös när någon tittar på när man själv skriver. JAG ÖNSAR ER ALLA BMW FRÄLSTA BRÖDER OCH SYSSTRAR EN RIKTIGT SKÖN SOMMAR OCH HÅLL ER BORTA FRÅN OLYCKOR. |
|
Hela juni så var jag på La Manga, ligger ca 10 mil söder om Alicante. ca 610mil t.o.r. Plus ca 60mil på plats. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Den 28:e juli styr jag mot Eifelbergen, närmare bestämt Nürburg. Det blir mitt första besök vid Die Grüne Hölle, men jag har inte för avsikt att köra på banan. Istället ska jag bara njuta av atmosfären, naturen och givetvis mat samt dryck. På hemvägen tänkte vi stanna till några dagar i Bremen, som sägs vara en trevlig gammal stad. Ska bli väldigt härligt. Det var längesedan jag var på semester i Tyskland. Det har mest blivit att man kört genom landet på väg söder- eller österut vilket är tråkigt med tanke på hur trevligt där är. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Kalle: Jag kan lova dig att det blir en oförglömlig resa. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.