|
|
|
|---|---|
|
På min E39, 1998 med 16000 mil på mätaren så får jag ett litet missljud i låga farter när man svänger höger som bara hörs med rutan nere, det "skaver" och låter som en helikopter på långt håll. Jag har sökt i forumet efte ren beskrivning på hjullager problem men de flesta verkar har ojud i höga farter och väldigt disktikt metalliskt ljud. Kan det vara något annat som jag missat? //Frold | |
|
Handbromsen brukar kunna låta lite, allra helst när man svänger då backarna "skaver" mot trumman. Försök lokalisera ljudet, fram eller bak? /Per |
|
| Kan mycket väl vara ett hjullager. Hissa upp bilen och snurra hjulen, ett i taget så får Du reda på det. Mitt "skavde" med och hördes nästan bara vid upphissande. Samma miltal som för Dig! | |
|
528:n, jag lyfte upp bilen i helgen och försökte känna på lagren fram men det känndes "tight", jag rullade visserligen inte men ska prova ikväll! Tack för hjälpen! //Frols |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Framhjulslagren glappar ej på E39 även om dom låter illa och behöver bytas. Man byter hela navet. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag lyfte upp frmavagnen igår kväll, nu är jag inte så säker å att det är hjullagren längre, det lutar åt att bromsbeläggen ligger emot lite för mycket och ger en skrap ljud, speciellt på höger sida så verkar skivan vara lite skev.. för jag får ett pulserande ljud när jag roterar hjulet. Kanske bätter att lägga pengarna på nya skivor och belägg. //Frols |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.