AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.504

Elvis motor?

Tjena,
Jag är i startgroparna att köpa mig en ny bmw och valet verkar bli en 320 touring årsmodell 02. Elvis motor har annonserat på blocket vid ett flertal gånger och är alltid billigast, råbilligast, jag undrar därför om någon vet något om denna återförsäljare? Vore tacksam för svar, har nämligen hittat ett kanon prospekt där......

Dom har en 02 för endast 135 loppor, nästan gratis.......

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Välkommen till forumet.

Du vet vad man brukar säga "Låter någonting för bra för att vara sant så är det oftast inte det"....

Man ska passa sig för att handla av dom som alltid är billigast när det gäller bilar, dom måste också få sin vinst någonstans och det kanske blir igenom att bilarna är skruvade eller krockade etc.

Jag vet ingenting om handlaren och kan därför inte ha någon åsikt om vad dom gör.

Personligen lägger jag gärna en slant extra för att handla av någon jag vet har ett bra rykte t.ex. Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Denna Länk ?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Då kan jag fortsätta spekulationerna...
Om det är en nyimport (oranga blinkers + inga plåtar) så kan man ju tänka sig att handlaren vill tjäna minst 20-30kkr på bilen, vad blir det för pengar kvar då och vad får man för bil i Tyskland för de pengarna nu när inte kronan är så stark? Varför lägga sig under marknadspris som handlare?

Mvh,
/Wille
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fler bilar från denna handlare: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det har ju diskuterats i många trådar tidigare hurvida det är skumt att maskera regplåtar. Förespråkarna säger att det är bla för att inte någon ska snoka reda på adresser och åka dit och skruva loss fälgar eller sno hela bilen.

Jag anser att när en bilhandlare maskerar kan ju inte anledningen vara stöldrisk, utan snarare att försvåra kontroll av bilarnas historik.

Jag har mycket svårt att tro att alla dom där busbilliga bilarna har ärliga mil.

/Astroboy
Om jag är osäker på bilens förflutna, hur pass kan man kontrollera att bilen inte är skruvad, vet att det är möjligt att kontrollera detta hos auktoriserade verkst.

Men jag kan hålla med om att detta nästan verkar vara för billigt för att vara sant, därför har jag vänt mig till er som har just bmw som intresse

tack för hjälpen......

Håll dig borta från den mannen. Skojare lurade mig att åka 20mil t o r för den sunkigaste bilen jag sett
Flourtanten: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Majoriteten av Elvis bilars bilar som är av årsmodell 01-02 har rullat ca 9000 mil, många är diesel... Det sticker lite i ögonen att det är så pass många som ligger just runt det miltalet tycker jag... hmm..

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Den -02 är importerad när annonsen kom in.
wi
39
wissen
///M5 -99
Pratade med elvis häromdagen ang att byta in min m5 e39 mot hans 330XI touring som han begärde 155.000kr för.
Frågade hur mycket jag skulle få emellan och fick svaret att han inte kunde ge något emellan för att min var värd lika mycket som hans.
Klick sa det i luren från min sida :)
Byter han på det viset kan jag förstå att han säljer bilar.
förutsatt att den siste idioten inte är född än...

/wissen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.