|
|
|
|---|---|
|
Hej Brukar studera annonser på BMW 7 serie och framförallt E32 & E38, hur kan man för en E38 av 1995 års modell begära i vissa fall upp till 150000:- och en del blir inte av med bilarna för 65000:- trots att det verkar vara av samma skick och mil... Verkar ortroligt att det kan variera så mycket! E32 kan ligga mellan 5000:- - och 50000:- tots att det inte alltid skiljer en massa på skicket, har sökt en tid efter en hygglig modell i 25000:-, har inte lyckats ännu -men det varierar i det man tittar på, en del begär 25000:- för skrot,medans vissa begär 15000:- för ett riktigt hyggligt skick! Min undran är vart tar alla bilar vägen som man begär överpriser för, inte så ofta att det kommer några annonser med prissänkningar. | |
|
Många som tar överpris brukar ibland bara pröva att lägga ut bilen och se om det nappar. Annars tänker de att de hellre behåller den om de inte får vad de begär, speciellt om de har bra ekonomi. //Schnitzer |
|
Ras.mus |
Det som verkar vara överpris är oftast: 1. medvetet överpris som bra prutmån 2. chansning enligt förra inlägget 3. en fullservad pedantskött bil 4. en okunnig person som tror sin bil är världens finaste De som finns i kategori: 1 - prutas ofta ner 30% och säljs 2 - ligger ibland inne i ett år typ, en del köps av okunniga 3 - ligger ofta inne länge men säljs till en kunnig entusiast 4 - ligger inne ett tag, kommer med prissänkning när säljaren kollat priserna bättre. I alla kategorierna försvinner säkert hälften efter några skambud med tanken "då är den värd f-n så mkt mer att behålla!" |
|
Tror det betyder mycket på tex en E38 hur skicket/utrustningen är.. Kostar en del att rusta upp en sunkig E38.. Var själv inne på BMW häromdagen och frågade efter en liten plastlist med ädelträ, den lilla biten bredvid mugghållaren.. 1000:- !!! |
|
|
Bilarna till överpriser står i princip osålda hur länge som helst. 150.000 kr för en 95a är fullständigt orealistisk, bilarna är ju ändå 10 år och det går ju sällan spårlöst förbi. Det verkar som om bilhandlare inte hänger med riktigt när priserna rasar, tittar man på bytbil.com på 750 E38 så så finns det 95or mellan ca 80-150.000 kr som inte blir sålda och ju länge dom står desto mer sjunker priserna. Jag sålde i veckan min 750ia 95 för 65.000 kr och både köpare och säljare är nöjda med det. Bilen hade rullat 25000 mil och var i bra skick i förhållande till år och mil, men inte alls perfekt. Det är nog svårt att få mer för 95or, i synnerhet om TV/Navi saknas. Jag kommer förmodligen importera en E38 inom kort men jag tvcker inte priserna i tyskland är så väldigt låga. det verkar vara i stort sett samma som här på 95or och 96or men jag räknar med att skicket kommer att generellt vara bättre i tyskland därför föredrar jag en import. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.