|
|
|
|---|---|
|
Min regnsensor har gett upp. Plötsligt fungerar torkarna som vanliga intervalltorkare. Har alltid tyckt att regnsensor är ganska onödigt, men när den inte fungerar, så inser jag plötsligt hur praktisk den var. Gardinen bak vill inte varken gå upp eller ner. Vid ett tillfälle i höstas fick den ett ryck och funkade en gång. Nu närmar sig våren/sommaren och man kan ev. behöva den. | |
| Thomas: Det är långt ifrån alla regnsensorer som verkligen är trasiga. Ta bilen till BMW och be dom nollställa felmeddelandena som eventuellt finns för sensorn, oftast brukar det ordna sig då. | |
|
Thomas: Som snabel a säger är det oftast bara att initiera om funktionen. Har haft samma problem på min E39 2 gånger dock aldrig på E38:an. Har inte kunnat få någon förklaring från verkstaden varför den uppför sig så. Vid båda tillfällen har jag dock haft andra felmeddelanden först sedan har sensorn lagt av. |
|
|
Se Länk Mvh Björn |
|
Horace.E.Hollywood |
Hur fan funkar "regnsensorn"? aldrig fattat det..... Turbo? neeee REAL POWER! |
| Horace.E.Hollywood: Regnsensorn sitter på baksidan av backspegelns fäste, och med hjälp av att känna av ljusförändringar på ytan av framrutan så aktiveras torkarbladen. | |
Horace.E.Hollywood |
ok =) Turbo? neeee REAL POWER! |
|
hmm ja har ju en sensor på baksidan av spegeln kan den va till det??? H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
^pasi^: Sensorn ser ut som en lins som är kornblå/neonblå i färgen. Det också enkelt att prova om du har regnsensor: För torkarväljaren ett snäpp upp, då ska du kunna aktivera regnsensorn genom att hälla lite vatten över "linsen". Regnsenorn ska reagera omedelbart om den fungerar. |
|
|
ok tackar får ta å testa nån da H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Hej! Jag har precis samma problem! även om jag har ytterligare några fel. men regnsensor och bakrute gardin stendog samidigt. Hittat nått fel?? Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.