|
|
|
|---|---|
|
jag ha en gammal e28 520 som går varm om man kör långsamt. Jag har dragit bort fläktkopplingen och tänkte byta.. men de är ju så jävla dyra alltså.. borde man inte kunna svettsa den i stället? Så att den snurrar med en konstant hög fart. Det borde väl funka? termostaten ska ju reglera tempen.. eller hur? | |
|
Bilen kommer att tappa effekt och få ökad bränsleförbrukning. För att inte tala om ljudet, Vo**o 240 kommer att framstå som tyst. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ersätt den med en elektrisk fläkt som Du monterar bakom kylaren, antingen tempstyrd eller styrd med en brytare från instrumentbrädan. | |
|
satt två genomgående bultar genom min fläktkoppling på 528:an,funka perfekt,,,låt inte så mycket heller |
|
rsarits |
Satte bultar genom på min gamla 528 (E28), då lossnade fläkten från pumpaxeln (gängade loss sig själv). Det kan nog vara bra att låsa muttern på axeln också, sen kan man ju kanske ta bort några fläktblad om det är många |
|
Bra idé att ersätta den med en elektrisk. Har inte ens tänkt så långt själv - skall åtgärdas! Tar en från min gamla Saab som är påväg till skroten.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.