|
|
|
|---|---|
|
finns det fler filter man behöver byta en dem som sitter på under motorhuven?tack för hjälpen.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej det finns inga flera filter, däremot så får man bakterieodling i evaporatorn som luktar måste "dödas" med bakteriedödande medel. använd sök inlägg funktionen och sök på Virkon ///MVH Hasso Länk |
| tack för hjälpen..har jag förståt rätt ska man aningen spruta klorin eller virkon och ska det fläkten vara på? och varmt luft eller ac på? och hur mycket mängd ska man spruta? tack för hjälpen på förhand...... | |
|
Även CRC har denna: Länk om det är nåt vet jag dock inte... Kolla även dräneringsslangarna från filter boxarna och evaporatorn så att det inte blir vatten kvar p.g.a. dåligt flöde Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
bolulu: Du ska ha fläkten på, jag kör på ganska högt flås. Räcker med 2-2,5 dl och LITE Virkon så vätskan blir svagt röd annars osar det onödigt mycket "simhall". Sen stänger jag av och sprutar in lite vid utblåset vid passargerarfötterna. Sen låter jag bilen stå och gå 5-10 min med fläkten på. Håkan |
|
| jag tänkte använda klorrent om det är okej vad tycker ni?? | |
| Klorin blandat med vatten går lika bra och är mycket billigare...blanda och häll i en sprayflaska | |
| tack så mycket | |
|
Exakt var ska man spruta de här medlet? ///Schumi |
|
| Jag använde en pumpsprayflaska och sprutade in i luftintaget med full fart på fläkten, det fungerade hur bra som helst | |
|
Jag hade problem med "fotsvetts lukt" i AC och fick tipset av verkstan att köra AC på max kyla i 10-15 min, all lukt försvann! //Frols |
|
| Ska testa klorin blandat med vatten nu hade jag tänkt. =) Återkommer med resultatet.. | |
|
Min sambo har också klagat på "fotsvettslukten" jag har dock inte märkt av detta. Är väl dags att spraya för min del också. Förresten hur märker man om man har dåligt rinn ner från dräneringsslangarna? Har märkt att det ibland kan vara en större pöl under den ena slangen jämfört med den andra. Hur rensar man dem på bästa sätt? Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.