|
|
|
|---|---|
|
Jag har tidigare märkt att ena sidolisten, den korta på framskärmen hade börjat röra sig utåt men igår upptäckte jag att även en dörrlist har börjat släppa lite. Är det någon annan som råkat ut för det på sin E34? Vad kostar nya lister och hur sitter de fast, svårt att byta? Min M5 E34: Länk | |
Tigerr |
du menar de svarta listerna va? på höger framdörr så är den lite lös på vår bil. inte så att den hänger ut, men om man petar lite på den, eller när man tvättar, så rör den lite på sig. jag antar att de sitter med clips. kanske fartvind och tvätt som påfrestar så att de blir lite slappa efter en tid.. |
| Slit loss och köp nya, kostar inte så mycket. Ca 200 för en lång list. Slit loss innan du köper ny, du kanske behöver nya "clips" oxå. | |
525i Touring -93 |
Jag köpte ganska nyligen lister till båda dörrarna på vänster sida till min bil, kostade ungeför 500, byt definitivt clipsen, om de inte går sönder när du tar loss de gamla listerna gör de det när du monterar de nya. |
|
jag tror det blir nån slags galvanisk ström i listerna som gör att dom börjar bukta utåt med tiden, metallen inuti reagerar på något vis. Ett enkelt sätt att fräscha upp bilen är ju att byta dessa runt om när detta uppstår. Det där med galvaniska strömmar kan vara som jag yrar, ha överseende isåfall ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag har bytt några lister på min E34, och ska byta fler som börjat bukta sig. Iofs är det inget som en "normal" bilägare skulle reta sig på, men man är ju pedant! ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mmm, slit loss och kolla. Det brukar gömma sig en hel del klet och fukt bakom dessa lister. En plats där rost frodas. Jag brukar snäppa loss dom nån gång då och då för att göra rent. /Johan |
|
| Jag bytte mina lister i samband med omlackering.Om jag minns rätt så består clipsen av två delar.Jag tror jag pröjsade knappt 2000:-för listerna(8st) inkl.clips.Det viktiga är att först dra ut den lilla piggen mitt i clipset,annars riskerar du att lacken skadas runt hålet vid clipset.Är lite knepigt att förklara i text men du ser hur clipsen funkar om du studerar de nya före montering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.