AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
712

Ahhhhhhhh... härligt - har skaffat en 525i-92!

Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Så där ja, då har man skaffat sig en BIL :) Hivade iväg min gamla saab och skaffade mig en 525i, mer nöjd går väl inte att bli. Ska bara byta silentblocken så är jag 110% nöjd :) Underbart forum, redan haft användning av det när jag skulle efterdra topplocket. :)

Carpe Noxum
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Välkommen till forumet Zinj och grattis till ett mycket bra bilval.
tjena och välkomen till forumet zinj.

är det en 24v. du har under huven???? var då noga med oljebytena och kolla vad det är för olja den har blivit körd på tidigare.

m.v.h. malleboy
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
jappz, 24v. Bytte olja i förrgår, ska vara nogrannare nu med det än med saaben :) (som jag alldrig bytte på) Är den väldigt känslig?

Carpe Noxum
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det räcker att byta vid 1000 eller 1500 mil om du köper en bra olja.

/Per
Le
17
Lectus
BMW Z3 3.0i 2001
Härligt Zinj... precis skaffat min också bara för någon dag sedan. Hurdan var din i de olika "typfelen" som finns på E34:n.
Själv hade jag otrolig hjälp av detta forum och begagnat guiden. Oslagbar info för den oinvigde :)
Stort grattis Zinj! Både till urträdet ur Saab-träsket och inträdet i BMW-himmeln ;) M50:n är en underbar motor på många sätt. Sköter du bara oljebytesintervallerna så har du många sköna mil framför dig.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
den kan bli lite grinig om du kör över 1500 mil utan oljebyte. jag kör min på mobil1 10/40 och den svarar jättebra på den oljan, motorn låter som en när en katt spinner ungerfär.

så än engång välkommen in i bmw himmlen zinj
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Kollade inte på begagnat guiden förren efteråt :/, fick bilen till ett löjligt pris, törs inte ens säga hur mycket jag kom över den för. Enda felen med den är att silentblocken är helt slut och lite lack jobb som jag gör själv.

Carpe Noxum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.